دستور استاندار برای ایجاد کارگروه تخصصی کشت باغات دیم در اراضی شیب دار ایلام

به گزارش تور ارمنستان ارزان، استاندار ایلام بر رایزنی گسترده مدیران دستگاه های اجرایی برای رایزنی و آوردن اعتبار از وزارت خانه ها تأکید کرد و گفت: باید به گونه ای گردد که مدیران برای آوردن اعتبار از مرکز با یکدیگر رقابت نمایند.

دستور استاندار برای ایجاد کارگروه تخصصی کشت باغات دیم در اراضی شیب دار ایلام

به گزارش خبرنگاران، قاسم سلیمانی دشتکی، در شصت و سومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی با رایزنی های گسترده با وزارت خانه ها باید تمام توان خود را برای دفاع از حقوق استان ایلام به کار بگیرند.

وی در بخش دیگری از این نشست از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان خواست تا در زمینه ایجاد باغات در جنگل های استان از تجربیات مناطق موفق کشور استفاده نمایند و ادامه داد: باید برنامه ریزی ها و اقدامات سازمان جهاد و دیگر مسئولان به سمت و سوی کنترل فرسایش خاک، استفاده از آب باران و تغییر الگوی کشت از زراعت به باغداری باشد.

استاندار ایلام در ادامه ایجاد کارگروه تخصصی در راستای کشت باغات دیم در اراضی شیب دار را خواهان شد و ادامه داد: استانداری ایلام آمادگی دارد برای راه اندازی و موفقیت این طرح به سازمان جهاد کشاورزی کمک کند و یارانه های لازم را در این زمینه اختصاص دهد.

وی ارائه آمار و اطلاعات دقیق و شفاف در این زمینه را خواهان شد و گفت: ایجاد یک انقلاب در زمینه استفاده از آب باران در راستای کشت باغات در اراضی شیب دار هستیم و سازمان جهاد باید برنامه ریزی های دقیق را در این زمینه اعمال کند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: سمت و سوی این برنامه ها باید به گونه ای باشد که در سال های آینده به جای کشت گندم و جو، شاهد رونق باغات در اراضی استان باشیم.

در این نشست مسائل و مشکلات یک واحد پرواربندی 25 رأسی و یک واحد پرواربندی 45 رأسی آنالیز و گزارش اجرای مصوبات پیشین ستاد اقتصاد مقاومتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اداره کل میراث فرهنگی و سازمان حفاظت از محیط زیست استان ایلام قرائت شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 211

به "دستور استاندار برای ایجاد کارگروه تخصصی کشت باغات دیم در اراضی شیب دار ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور استاندار برای ایجاد کارگروه تخصصی کشت باغات دیم در اراضی شیب دار ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید