زبان چینی ابزار اصلی تبلیغات پکن در آسیای مرکزی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، اختصاص 10 میلیارد دلار از سوی چین برای آموزش زبان این کشور در آسیای مرکزی باعث گسترش زبان چینی در این منطقه و یکی از ابزارهای اصلی تبلیغاتی پکن و به عامل قدرت نرم تبدیل شده است.

زبان چینی ابزار اصلی تبلیغات پکن در آسیای مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، تعداد علاقه مندان برای آموزش زبان چینی در کشورهای آسیای مرکزی به طور قابل توجهی افزایش یافته که علت این اشتیاق توسعه روابط بین کشورهای منطقه با پکن از جمله در بخش صنعت و اقتصاد می باشد.

همچنین حجم سرمایه گذاری چین در اقتصاد قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان به بیش از 5.5 میلیارد دلار رسیده که بخش بیشتر سرمایه متعلق به بانک توسعه چین است.

شهروندان کشورهای آسیای مرکزی به این یقین رسیده اند که چین تنها یک ابرقدرت سیاسی و صنعتی در منطقه است و به سمت همکاری با این کشور حرکت می نمایند.

نهادینه کردن این موضوع در افکار عمومی مردم کشورهای آسیای مرکزی به دلیل فعالیت های عاقلانه دولت چین در بخش تبلیغات زبان چینی است.

در حال حاضر دفتر تبلیغات زبان چینی حان بان بیشترین نقش در توسعه زبان این کشور در کشورهای آسیای مرکزی را برعهده دارد.

علاوه بر این تخصیص 10 میلیارد دلار در سال توسط کشور چین برای آموزش این زبان نیز تاثیر زیادی در فراگیری آن دارد به طوری که این مبلغ برای آموزش دانشجویان و کارآفرین های فعال در کشورهای آسیای مرکزی هزینه می گردد.

با تور چین سفر کنید

موسسه مالی کنفوسیوس یکی از فعال ترین موسسات آموزش و تبلیغ زبان چینی در آسیای مرکزی در سال 2000 شروع به کار کرد.

در حال حاضر در قزاقستان 5 انستیتو، در قرقیزستان 4، در ازبکستان 2 و در تاجیکستان نیز 2 مؤسسه فعال هستند.

به عنوان مثال در سال 2006 در دانشگاه انسانی بیشکک در دانشکده چینی 400 دانشجو تحصیل می کردند که در سال 2017 تعداد دانشجویان به 700 نفر رسید.

همچنین در سال 2017 در شهر بیشکک مدرسه ویژه با آموزش زبان چینی باز شده است.

تعداد زیاد دانشجویان علاقه مند ورود به دانشگاه های چینی هستند که طبق اطلاعات وزارت آموزش چین تعداد دانشجویان قزاق واقع در این کشور در سال 2017 در حدود 13 هزار، ازبک 5 هزار، قرقیز 11 هزار نفر و صدها نفر دانشجوی تاجیک بوده است.

بر اساس اطلاعات وزارت آموزش تاجیکستان در سال گذشته 298 دانشجو فرصتی برای تحصیلات رایگان در چین دریافت کردند.

اما برخی دانشجویان به کیفیت تحصیلات در چین شکایت می نمایند به عنوان مثال دانشجویان تاجیک از سخت بودن آموزش زبان چینی، رفتار خشن اساتید و سخت بودن نوشتن سرانجام نامه اشاره می نمایند.

این نکته باید یادآوری گردد که چین علاقمند به آموزش متخصصان واقعی نیست بلکه درصدد است تا زبان و فرهنگ چینی در آسیای مرکزی گسترش یابد.

پکن خواهان آماده سازی مترجمین حرفه ای برای کارکنان شرکت های چینی فعال در آسیای مرکزی است زیرا فارغ التحصیلان دانشگاه های چینی با کمبود کار رو به رو نمی شوند.

علاوه بر این گسترش زبان چینی در قالب پروژه یک مسیر یک کمربند بسیار مهم است و مردم کشورهای منطقه باید پیامی را دریافت نمایند که چین یک دوست نزدیک است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 359

به "زبان چینی ابزار اصلی تبلیغات پکن در آسیای مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زبان چینی ابزار اصلی تبلیغات پکن در آسیای مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید