ستاره های ورزش ایران رو در روی کرونا

به گزارش تور ارمنستان ارزان، شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور های مختلف دنیا باعث شده ستاره های ورزش برای مقابله با این بیماری وارد گود شوند.

ستاره های ورزش ایران رو در روی کرونا

به گزارش ، شیوع ویروس کرونا باعث شد مردم در قرنطینه خانگی قرار بگیرند و مجبور شوند برای حضور در مکان های عمومی از دستکش و ماسک استفاده نمایند.

پس از تعیین شدن ابعاد این بیماری، مسئولان سازمان دنیای بهداشت اعلام کردند که برای کنترل ویروس کرونا باید از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی استفاده کرد. همین موضوع باعث شد مردم برای تهیه این اقلام با مشکلاتی روبرو شوند.

ورزشکاران رشته های مختلف پس از اینکه متوجه شدند بعضی از مردم نمی توانند برای مقابله با ویروس کرونا وسایل بهداشتی تهیه نمایند، آستین بالا زدند و با حضور در خیابان ها و پخش ماسک و دستکش و یا اهدای یاری های نقدی و غیر نقدی به مبارزه با این ویروس پرداختند.

محمد نادری بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس جزو اولین نفراتی بود که با تهیه اقلام ضروری و پخش آن ها بین مردم به مبارزه با کرونا آمد. البته بازیکن جوان پرسپولیس تنها بازیکنی نیست که برای یاری به مردم در این روز های سخت پیش قدم شده است.

علیرضا دنیابخش، لژیونر تیم فوتبال برایتون انگلیس مبلغ 500 میلیون ریال برای مبارزه با ویروس کرونا به یکی از بیمارستان های گیلان اهدا کرد. لژیونر گیلانی قبل از این 6 هزار یورو معادل 100 میلیون تومان نیز به استان قزوین برای مقابله با ویروس کرونا یاری نموده بود.

سیدجلال حسینی مدافع شمالی تیم فوتبال پرسپولیس که همواره برای یاری به مردم در شرایط سخت پیش قدم بوده، بسته های مختلفی را برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا تهیه و در شمال کشور بین آن ها پخش کرد. حدود یک میلیارد تومان برای تهیه این بسته ها هزینه شده بود.

با اعلام مدیرعامل باشگاه گل گهر سیرجان، طبق توافق بازیکنان و کادرفنی این تیم لیگ رجحان درصدی از دستمزد آن ها برای یاری به مبارزه با کووید 19 به یکی از بیمارستان های شهرستان سیرجان اهدا شده است.

کمیل قاسمی ملی پوش کشتی ایران و دارنده مدال های طلا و نقره المپیک دیگر ورزشکاری بود که به توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی نماینده در میان شهر های استان گیلان اقدام کرد.

پیغام حیدری داور بین المللی فوتبال ایران یکی از کاندیدا های بهترین داور سال 98، در داخل کشور اقدامات خیرخواهانه ای را در دستور کار قرار داده است. او با سمپاش پر از مواد ضد عفونی نماینده به همراه محمدحسین سلطانی قهرمان و ملی پوش اسبق کشتی آزاد در خیابان های همدان به ضدعفونی دیوار ها و در های منازل می پردازد.

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان و پرسپولیس نیز با انتشار متنی در اینستاگرام گزارشی از یاری هایی که به مردم بوشهر نموده ارائه داد.

علی کریمی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس مانند همواره در خط مقدم یاری به مردم ایران است. او در روز های ابتدایی شیوع کرونا ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی نماینده تهیه کرد و در اختیار پرستاران و پزشکان بیمارستان های استان گیلان قرار داد.

محمد نوری، کاپیتان سابق پرسپولیس هم که در تهران یک مغازه و یک خانه دارد و آن ها را اجاره داده است، تصمیم گرفت اجاره ماهیانه از مستأجران خود نگیرد.

کمیل قاسمی، حسن رحیمی و مهدی برائتی قهرمانان کشتی دنیا با همراهی چند تن از هنرمندان ازجمله پرویز پرستویی با همکاری موسسه فرهنگی هنری خیریه خادمین علی بن ابی طالب نسبت به توزیع اقلام غذایی و مواد ضدعفونی نماینده در میان زنان سرپرست خانوار سطح شهر تهران اقدام نموده اند.

سجاد گنج زاده ملی پوش کاراته کشورمان در وزن 75+ کیلوگرم که چند وقت پیش توانست جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کند نیز در این کار خیر سهیم شده است.

بسیاری از ورزشکاران نیز کمپین و چالش های مختلفی را برای یاری به کنترل ویروس کرونا و مبارزه با آن در اینستاگرام به راه انداخته اند و یا مانند شهربانو منصوریان ملی پوش ووشو ایران در منزل ماسک های پارچه ای دوخته و به مردم اهدا می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1291

به "ستاره های ورزش ایران رو در روی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره های ورزش ایران رو در روی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید