سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری چین در گیلان

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: استاندار گیلان از سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری چین در این استان اطلاع داد.

سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری چین در گیلان

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از رشت، محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در دیدار با سفیر چین در ایران با بیان اینکه از گسترش همکاری شرکت های چینی با بخش خصوصی در گیلان و سرمایه گذاری این کشور در پروژه های بزرگ استان حمایت می نماید، اظهار کرد: چین حدود 700 میلیون دلار در ساخت و تکمیل 3 پروژه بزرگ عمران گیلان سرمایه گذار می نماید.

وی با اشاره به اینکه این سرمایه گذاری به وسیله فاینانس انجام می گردد، اضافه کرد: 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه، تکمیل راه آهن قزوین رشت، سه طرحی است که چینی ها در آن سرمایه گذاری می نمایند.

استاندار گیلان وجود منطقه آزاد تجاری و صنعتی بندر انزلی را مزیت مناسب برای گسترش روابط دو جانبه مطرح کرد و گفت: چینی ها می توانند در ساخت بندر کاسپین نیز سرمایه گذاری نمایند.

نجفی با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور چین در بخش های مالی، صنعتی و سیاسی خوب است گفت: حجم مبادلات کشور می تواند بهتر از گذشته گسترش یابد و این آمادگی وجود دارد در راستای گسترش این روابط گام برداریم.

وی تبادل دانش فنی در بخش صنعت را مناسب توصیف کرد و اضافه کرد: با توجه به رفت و آمد سهل بین اتباع 2 کشور، گیلان آمادگی پذیرایی از گردشگران چینی را دارد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 689

به "سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری چین در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری چین در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید