طرز تهیه سالاد مکزیکی به 3 روش حرفه ای

به گزارش تور ارمنستان ارزان، ترکیبی از کلم سفید و قرمز به همراه انواع سبزیجات و مواد پروتئینی، سالادی را تشکیل می دهد که بسیار خوش عطر و طعم است. سالاد مکزیکی ترکیبی از خوشمزه ترین مواد غذایی است که می توان آن را در کنار انواع غذاها سرو کرد. درواقع اگر دنبال یک سالاد متفاوت، خوشمزه و در عین حال آسان برای خانواده یا مهمان هایتان می شد، سالاد مکزیکی انتخاب خوبی ست. شما می توانید با اضافه کردن کالباس، مرغ، کشمش، پنیر و آووکادو یک طعم متفاوت بسازید و با ترکیب همین مواد یک سالاد کاملا مجلسی برای مهمان هایتان آماده کنید. البته این سالاد خودش یک غذای کامل به شمار میرود که می توانید در وعده های اصلی تان درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. اگر رژیم دارید یا گیاه خوار هستید، این سالاد برای شما گزینه خوبی محسوب می گردد. همراه مان باشید که می خواهیم در این مطلب، طرز تهیه سالاد مکزیکی را به چند روش مختلف آموزش دهیم.

طرز تهیه سالاد مکزیکی به 3 روش حرفه ای

چگونه یک سس سالاد سالم و خوشمزه درست کنیم؟ (طرز تهیه ی 3 نوع سس برای انواع سالاد)

طرز تهیه سالاد مکزیکی ساده خانگی و مجلسی

می توانید به سادگی با چند قلم جنس در خانه یک سالاد بین المللی درست کنید. اگر می خواهید سالادتان کاملا عطر و طعم متفاوتی داشته باشد، از روش زیر بهره ببرید:

مواد لازممقدار
کنسرو لوبیا قرمز1 قوطی
ذرت1 کاسه
خیارشور2 عدد
پیاز1 عدد
جعفری تازه1 کاسه
هویج2 عدد
کلم قرمز1/4 کلم کوچک
روغن زیتونبه مقدار لازم
آب لیمو ترش تازهبه مقدار لازم
پول بیبر، نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه:

طرز تهیه سالاد مکزیکی به این صورت است که ابتدا باید کلم قرمز را به صورت نواری برش بزنید و در یک کاسه بریزید، حالا هویج ها را به صورت درشت رنده و به همراه ذرت، به کلم قرمز اضافه کنید. خیارشورها را به صورت نگینی برش بزنید و به همراه لوبیا قرمز در سالاد بریزید. جعفری را به صورت ساطوری و پیازها را خیلی ریز خرد کنید. حالا این مواد هم به سالاد اضافه نمایید و به سراغ درست کردن سس سالاد بروید. روغن زیتون، پول بیبر، آب لیمو ترش، فلفل و نمک را درون یک کاسه به خوبی با هم مخلوط کنید، حالا سس را روی مواد بریزید و با استفاده از دو قاشق، تمام سالاد را زیرورو کنید تا همه مواد سالاد به سس آغشته گردد. در آخر سالاد را به مدت 1 ساعت درون یخچال بگذارید تا حسابی جا بیفتد.

طرز تهیه سالاد فصل برای مهمانی ها با چند روش مختلف

طرز تهیه سالاد مکزیکی رستورانی با کالباس و ذرت

می توانید این سالاد خوشمزه را با کالباس و ذرت هم آماده کنید. برای درست کردنش به مواد زیر احتیاج دارید:

مود لازممقدار
کالباس200 گرم
کلم سفید200 گرم
کلم بنفش200 گرم
جعفری100 گرم
سس مایونز4 قاشق غذاخوری
ماست4 قاشق غذاخوری
کنسرو ذرت1 قوطی
گوجه گیلاسی6 عدد
شکر1 قاشق چایخوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه:

کلم بنفش و سفید را به صورت نواری برش بزنید؛ کالباس ها را به صورت مکعبی خرد کنید و داخل کلم ها بریزید. جعفری را خرد و به سالاد اضافه کنید. سپس ذرت و گوجه گیلاسی را در آن بریزید و به سراغ درست کردن سس بروید. به این صورت که در ظرفی سس مایونز و ماست را با هم ترکیب کنید، نمک، فلفل و شکر را در آن بریزید و خوب هم بزنید تا بافت سس یکدست گردد. حالا سس را به سالاد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه قسمت های سالاد به سس آغشته گردد. در نهایت آن را در یک ظرف مناسب بریزید و اجازه دهید تا به مدت حداقل 1 ساعت در یخچال استراحت کند.

طرز تهیه سالاد میوه + آموزش چند مدل سس مخصوص

طرز تهیه سالاد مکزیکی خوشمزه با کلم سفید

سالاد مکزیکی با رنگ های مختلفی که دارد، سفره هایتان را چشم نوازتر می نماید؛ برای درست کردن سالاد مکزیکی با مرغ و کلم به مواد زیر احتیاج دارید:

مواد لازممقدار
کلم بنفشنصف یک کلم میانه
کلم سفیدنصف یک کلم میانه
خیارشور4 الی 5 عدد
سینه مرغ150 گرم
هویج2 عدد
ذرت100 گرم
سس مایونز3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
آب لیمو ترشبه مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا سینه مرغ را با نمک و فلفل آبپز کنید؛ کلم قرمز و سفید را به صورت نوارهای باریک خرد نمایید و داخل ظرف بریزید. سپس پوست هویج ها را بگیرید و رنده کنید. حالا مرغ را با یاری یک چاقو و چنگال خرد و به ترکیب کلم ها اضافه نمایید. خیارشور را به صورت نگینی خرد و به همراه ذرت به سالادتان اضافه کنید.

در یک ظرف جداگانه، سس مایونز، آب لیمو ترش، نمک و فلفل را با هم به خوبی هم بزنید تا بافت سس یکدست گردد. سپس سس را به سالاد اضافه و همه مواد را به خوبی ترکیب کنید تا تمام قسمت های سالاد به سس آغشته گردد. حالا سالاد را برای مدت زمان حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا حسابی جا بیفتد.

نکته: مقدار آب لیمو ترش به ذائقه شما بستگی دارد که دلتان می خواهد سالادتان چقدر ترش باشد.

طرز تهیه سالاد کلم به 6 روش آسان و مجذوب کننده

طرز تهیه سالاد مکزیکی قالبی

سالاد مکزیکی قالبی می تواند سفره های مهمانی مان را بسیار زیباتر کند و جلوه ای خاص به آن ببخشد. برای درست کردنش به مواد زیر احتیاج داریم:

مواد لازممقدار
کالباس2 لیوان
کلم خردشده (ریز)2 لیوان
خیارشور نگینی شده1 لیوان
شوید خردشده3 قاشق غذاخوری
سیب زمینی آبپز نگینی شده1 لیوان
هویج رنده شدهنصف لیوان
ذرت پخته شده1 لیوان
سس خردل2 قاشق غذاخوری
آبلیمو3 قاشق غذاخوری
سس مایونز1 لیوان
روغن زیتون3 قاشق غذاخوری
ماست چکیده سفت1 لیوان
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه:

طرز تهیه سالاد مکزیکی با سیب زمینی در قالب به این صورت است که باید کف قالب مورد نظر را کمی خیس کنیم. سپس کیسه فریزر را کف قالب می گذاریم؛ طوری که کف و دیواره ها را بپوشاند. روغن زیتون، سس خردل، سس مایونز، ماست و آبلیمو را در یک ظرف با هم مخلوط می کنیم و به مقدار کافی، نمک و فلفل به آن می افزاییم. مقداری از کلم خردشده را با مقداری سس مخلوط می کنیم، سپس آن را در کف ظرف قالب می ریزیم و فشار می دهیم. حالا کالباس، سیب زمینی و خیارشور را با مقداری سس مخلوط می کنیم و روی کلم ها می ریزیم و دوباره با قاشق فشار می دهیم. در لایه بعد شویدهای خرد شده را می ریزیم، سپس هویج و ذرت را با مقداری سس مخلوط می کنیم و روی سالاد می گذاریم و خوب فشار می دهیم. حالا کیسه فریزر را روی سالاد می کشیم و قالب را به مدت حداقل 2 ساعت در یخچال می گذاریم. در آخر قالب را در یک ظرف مناسب برمی گردانیم و کیسه فریزر را از روی آن برمی داریم.

سوالات متداول

در این قسمت می خواهیم به سوال های متداول شما پاسخ دهیم؛ این سوال ها احتمالا در فکر تان ایجاد می گردد:

  • طرز تهیه سالاد مکزیکی با قارچ چگونه است؟

قارچ می تواند یک طعم منحصر به فرد و خاص به سالادتان بدهد. برای درست کردن این سالاد طبق مراحل زیر پیش بروید:

مواد لازممقدار
کلم بنفش خرد شده4 پیمانه
کالباس3 پیمانه
فلفل دلمه زرد خردشدهنصف پیمانه
فلفل دلمه قرمز خردشدهنصف پیمانه
قارچ اسلایس شده1 پیمانه
سیب زمینی آبپز خردشده1 پیمانه
هویج رنده شده1 پیمانه
پیازچه5 شاخه
گشنیز خردشدهنصف پیمانه

همه مواد سالاد را در یک کاسه بزرگ با دو قاشق به خوبی ترکیب کنید. حالا به سراغ آماده کردن سس سالاد بروید. برای تهیه سس به این مواد احتیاج دارید:

مواد لازممقدار
پودر زیره3/4 قاشق چای خوری
عسل1 قاشق سوپ خوری
آبلمیوی تازه2/3 پیمانه
فلفل قرمز1/4 قاشق چای خوری
پودر تخم گشنیز1/2 قاشق چای خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
روغن زیتون3 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه:

پودر تخم گشنیز و پودر زیره را به خوبی با هم مخلوط کنید؛ روغن زیتون، عسل و آبلیمو را به آن بیفزایید و همه مواد را خوب هم بزنید. سپس سس را به سالاد اضافه کنید و به مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید.

  • طرز تهیه سالاد مکزیکی با کشمش چگونه است؟

برای درست کردن سالاد مکزیکی با کشمش کافی ست سالاد را مطابق روش های بالا درست کنید و به مقدار 100 گرم کشمش پلویی به آن اضافه نمایید. البته مقدار کشمش بستگی به ذائقه شما دارد و می توانید آن را کمتر یا بیشتر بریزید.

و در آخر

در این مطلب از طرز تهیه سالاد مکزیکی حرف زدیم و گفتیم که می توانید این سالاد را با سس های مختلفی درست کنید. این سالاد شباهت زیادی به سالاد اندونزی دارد و می تواند یک جایگزین خوب برای سالادهای تکراری گردد. اضافه کردن یکسری مواد مثل لوبیا قرمز و کشمش در آن کاملا سلیقه ای ست و شما می توانید آن را حذف کنید. بنابراین در درست کردن این سالاد دست تان کاملاً باز است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 تیر 1403 بروزرسانی: 30 تیر 1403 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2661

به "طرز تهیه سالاد مکزیکی به 3 روش حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد مکزیکی به 3 روش حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید