طرز تهیه مک اند چیز، طعم دلچسب ماکارانی و پنیر

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگارانـ امروز فست فود ها در تمام جهان جایگاه ویژه ای دارند، به طوری که ذائقه بسیاری از مردم از غذا های سنتی به سمت غذا های مدرن و یا به اصطلاح فست فود میل پیدا نموده است. ویژگی مهم فست فود ها صرف نظر از طعم دلچسبی که دارند، مدت زمان کوتاهی است که صرف آماده کردن آن ها می گردد. مک اند چیز یا ماکارنی و پنیر یکی از روش های محبوب پخت ماکارانی است که در آن ماکارانی را با مخلوطی از پنیر پیتزا و سس بشامل در فر تهیه می نمایند.

طرز تهیه مک اند چیز، طعم دلچسب ماکارانی و پنیر

این غذای خوشمزه و بین المللی که از خانواده ماکارانی است، معمولا در رستوران ها و کافی شاپ ها تهیه می گردد و هواداران بسیار زیادی دارد. اگر شما هم مایلید تا در خانه و با روشی آسان یک مک اند چیز خوشمزه و رستورانی را برای خود و اعضای خانواده تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما و آموزش مرحله به مرحله مک اند چیز همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به طبخ آن همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مک اند چیز

ماکارانی فرمی: 1 بسته

فیله مرغ: 300 گرم

قارچ: 200 گرم

پنیر پیتزا: 300 گرم

پنیر پارمسان: 1 فنجان

پیاز: 1 عدد

سیر: 2 حبه

آرد گندم: 1 قاشق غذاخوری

کره: 25 گرم

شیر: 1 لیوان

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به پنیر پیتزا

پنیر پیتزا نوعی از پنیر موزارلا با رطوبت پایین است که گاه در ترکیب با پنیر های دیگر ارائه می گردد. پنیر پیتزا دارای کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین های گروه A و B است. مصرف پنیر پیتزا همراه با سبزیجات خام و پخته باعث می گردد که چربی و مواد ناسالم موجود در آن کم تر جذب بدن شوند. از ویژگی های یک پنیر پیتزای مرغوب این است که پنیر هنگام جویدن نباید حالت آدامس در دهان داشته باشد. بعلاوه یک پنیر پیتزای مرغوب به هیچ وجه پس از پخت روغن پس نمی دهد.

نکات مربوط به قارچ

قارچ طبع گرمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان، آمینو اسید و... است؛ بعلاوه در پیش گیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد. یکی از راه های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ بعلاوه بهتر است قارچ هایی را که روی پوست آن ها لکه قهوه ای دارند، خریداری نکنید و اگر هم خریداری کردید، حتماً به صورت پخته آن را مصرف کنید.

نکات مربوط به پیاز

اگر بخواهیم به طور مختصر در خصوص کاربرد انواع پیاز ها شرح دهیم، باید از پیاز زرد که معروف ترین عضو خانواده پیازهاست، آغاز کنیم. این پیاز برترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می گردد آن را خام خورد و یا در سالاد ها و دیپ ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا های مکزیکی هم برترین گزینه است.

پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیش تری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز های قرمز به میزان کافی عطر و طعم به غذا نمی دهند؛ بنابراین برای پخت و پز معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرند.

طرز تهیه مرحله به مرحله مک اند چیز

1 ـ برای آغاز کار پیاز را پوست و سپس به صورت نگینی خرد کنید. پیاز های خرد شده را همراه با کمی روغن داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت میانه اجاق گاز بگذارید تا نرم و سبک شوند. سپس کمی نمک به آن اضافه کنید.

2 ـ در مرحله بعد وقتی پیاز کمی طلایی شد، سیر رنده شده را اضافه کنید و چند ثانیه بعد فیله های مرغ را که به صورت قطعات کوچک خرد نموده اید، داخل پیاز و سیر بریزید و زردچوبه و کمی فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

3 ـ در این مرحله قارچ های خرد شده را به ماهی تابه اضافه کنید و درب آن را ببندید و شعله را کم کنید تا قارچ آب بیاندازد و مرغ با آب قارچ کم کم بپزد.

4 ـ یک قابلمه را تا نیمه آب کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا آب جوش بیاید؛ سپس ماکارانی های فرمی را همراه با کمی نمک و روغن داخل قابلمه بریزید و بعد از اینکه ماکارانی ها کمی نرمی شدند، آن را آبکش کنید و داخل سبد بریزید تا آب اضافی آن خارج گردد.

5 ـ کره را داخل یک قابلمه کوچک بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا آب گردد؛ سپس آرد را داخل کره ذوب شده بریزید و هم بزنید. حالا شیر را کم کم اضافه کنید و هم زمان هم بزنید تا آرد گلوله نگردد. تا زمانی که شیر به غلظت فرنی برسد، به هم زدن ادامه بدهید؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید.

6 ـ در مرحله آخر ظرف مناسب فر را انتخاب کنید و کف آن را کمی چرب کنید. حالا دو کفگیر از ماکارانی آبکش شده را کف ظرف بریزید و با دو قاشق از سسی که تهیه نموده اید، کاملا روی لایه ماکارنی را بپوشانید. برای لایه بعد چند قاشق از مایه مرغی که آماده نموده اید، بریزید و در لایه بعدی مخلوطی از پنیر پیتزا و پنیر پارمسان را بریزید. این کار را تا جایی که ظرف پر گردد، ادامه بدهید. وقتی به لایه آخر که روی ظرف است رسیدید، به جای مانده سس را روی ماکارانی بریزید و لایه آخر آن را کاملا با پنیر پیتزا بپوشانید. حالا ظرف را در فر 170 درجه به مدت 40 دقیقه بگذارید تا بپزد. بعد از گذشت این مدت زمان مک اند چیز بسیار خوشمزه شما آماده سرو است. نوش جان

منبع: فرارو
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2409

به "طرز تهیه مک اند چیز، طعم دلچسب ماکارانی و پنیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مک اند چیز، طعم دلچسب ماکارانی و پنیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید