ظریف: آینده برجام به سه کشور اروپایی بستگی دارد، نه ایران

به گزارش تور ارمنستان ارزان، وزیر امورخارجه ایران توضیح داد: آینده برجام به سه کشور اروپایی بستگی دارد، نه ایران.

ظریف: آینده برجام به سه کشور اروپایی بستگی دارد، نه ایران

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست تبادل نظرهای رایسینا به دهلی نو سفر نموده و امروز (چهارشنبه) در این نشست شرکت و به سوالات مطرح شده پاسخ داد، در توئیترش در این باره نوشت: پاسخ سه کشور اروپایی به حمله ایالات متحده به برجام، قطع تجارت و سرمایه گذاری در ایران و در عین حال تحریم نفت ایران بوده است. در اجلاس رایسینا 2020 گفتم غم انگیز است که بزرگ ترین اقتصاد دنیا اجازه داده است که تحت زورگویی، تعهدات خود را زیر پا بگذارد. آینده برجام به سه کشور اروپایی بستگی دارد و نه ایران.

وی در توئیتی دیگر عنوان نمود:در اجلاس رایسینا گفتم که ایران به دیپلماسی باور دارد، ولی به مذاکره مجدد درباره یک قطعنامه شورای امنیت که ما با شش دولت و اتحادیه اروپا بر سر آن توافق کردیم خیر! ما یک توافق با اوباما امضا نکردیم که اکنون به دنبال توافق با ترامپ باشیم. حتی اگر هم چنین کنیم چه کسی می تواند بگوید که ما سال آینده به توافقی با بایدن، سندرز یا وارن احتیاج نخواهیم داشت؟!

به گزارش فارس، ظریف در حاشیه این نشست با نخست وزیر هند، وزرای خارجه روسیه، استونی، وزیر مشاور در امور خارجی آلمان و مشاوران امنیت ملی هند و افغانستان ملاقات و تبادل نظر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 949

به "ظریف: آینده برجام به سه کشور اروپایی بستگی دارد، نه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آینده برجام به سه کشور اروپایی بستگی دارد، نه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید