علوی: هدفم رسیدن به نیمکت فولاد و تیم ملی است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، سمیرا شیرمردی، محمد علوی از سال گذشته سرمربی شد و توانست تیم لیگ دویی کارون اروند خرمشهر را به موفقیت برساند و به لیگ یک ببرد. با این موفقیت، تصور می شد علوی سرمربی این تیم بماند اما اینطور نشد که عجیب بود اما سرنوشت دیگری برای او رقم زد. محمد علوی مدافع پیشین تیم ملی بعد از مدت کوتاهی به عنوان یاری مربی به لیگ برتر آمد و بعد از چند هفته حضور کنار مربیان مختلف از جمله بوستانی، قنبری و نعمتی نژاد، حالا سرمربی تیم لیگ رجحان استقلال خوزستان شد. آن هم در موقعیتی عجیب که کمتر مربی ریسک می کرد راهنمایی تیمی در خطر سقوط را بپذیرد. علوی که هیچ قولی برای ماندن استقلال خوزستان در لیگ برتر نداده، هدف های بزرگ و عجیبی دارد که مهمترین آن رسیدن به نیمکت فولاد خوزستان و تیم ملی است.

علوی: هدفم رسیدن به نیمکت فولاد و تیم ملی است

* * *

- خیلی ناگهانی و عجیب سرمربی تیم استقلال خوزستان شدی؟

من یاری مربی بودم که دستور دادند سرمربی شوم و پذیرفتم.

- این طور سرمربی شدن شکل قشنگی نداشت. وقتی که سرمربی قبلی هنوز هست و ناگهان وقتی شما را به عنوان سرمربی انتخاب می نمایند، متوجه می گردد که اخراج شده...

این اتفاقات هم جزیی از فوتبال است و در مملکت ما هم زیاد می افتد. من هم که الان آمدم شاید این اتفاق برایم بیفتد. یادش بخیر، همواره سرمربیانم این حرف را می زدند که مربی ساک به دست است و هیچ وقت آن را باز نمی نماید. من هم این مساله را به خوبی درک می کنم و می دانم ممکن است امروز باشم، فردا مربی دیگری جایم را بگیرد. من قبل از اینکه آقای نعمتی نژاد سرمربی گردد، یکی از گزینه های سرمربیگری بودم که این اتفاق بعد از حضور آقای نعمتی نژاد افتاد.

- انتخاب استقلال خوزستان آن هم در این موقعیت، ریسک بزرگی است.

بله، اتفاقا همان روز اول از من قول خواستند که تیم را نگه دارم اما من قبول نکردم. اگر اول فصل هم بود و این قول را می خواستند باز هم قبول نمی کردم چنین قولی بدهم چون فوتبال ما حرفه ای نیست و به صورت آماتور پیش می رود. نه قراردادهای اقتصادی تعیین است که چه زمانی و به صورت پرداخت می گردد و نه تکلیف بازیکنان و مربیان. در کل فوتبال ما، فقط اسم حرفه ای را یدک می کشد و اصلا حرفه ای نیست. هیچ جای جهان یک تیم 5، 6 مربی در یک فصل عوض نمی نماید اما اینجا به مساله ای عادی تبدیل شده.

- استقلال خوزستان که فکر می کنم در جهان رکورد زده...

به هر حال شاید هم به باشگاه ها باید به خاطر این مسائل حق داد. وقتی سرمربی جدید می آید و نتیجه نمی گیرد مجبور به تغییر هستند. شاید من هم بازی بعد یا بازی های بعد نتیجه نگیرم.

- شما هم در اولین قدم شکست بدی مقابل فولاد خوزستان خوردی.

ببینید در بازی با فولاد خوزستان شرایط به گونه ای رقم خورد که همه چیز به ضرر ما شد. مثلا ما نباید در زمین فولاد بازی می کردیم اما چون آب بالا آمده بود فقط استادیوم فولاد شرایط بازی داشت. هر کاری که کردیم که در استادیوم غدیر میزبان باشیم، نشد اما به هر حال آنطور که دوست داشتم اهداف و تفکراتم در زمین اجرا شد. من از بازیکنان راضی هستم. تقریبا به اهداف گروهی و تیمی رسیدیم اما در بحث فردی اشتباه زیاد داشتیم.

- نمی شد بازی تان با فولاد را به تعویق بیندازید؟

من در این زمینه هم خیلی کوشش کردم اما گفتند اگر در فولاد بازی نکنیم یا باید به مسجدسلیمان برویم یا آبادان. چون هفته بعد یعنی این هفته با نفت مسجدسلیمان بازی داریم، نمی شد در آنجا بازی کنیم. در آبادان هم شرایط مهیا نبود و سخت بود که به آنجا برویم.

- بازی با نفت مسجدسلیمان یکی از بازی های خیلی مهم استقلال خوزستان است که نتیجه آن می تواند سرنوشت تیم های سقوط نماینده را تغییر دهد.

بله، همین طور است. مربی نفت مسجدسلیمان هم به تازگی عوض شده و شنیدم قرار است آقا فیروز (کریمی) بیاید.

- بازی با تیم فیروز کریمی سخت خواهد بود.

به نظر من اینطور نیست. درست است که آقا فیروز مربی کارکشته و کاربلدی است اما فکر نمی کنم هیچ مربی در جهان بتواند در 3، 4 روز تیمش را بشناسد و روی تیم تاثیر بگذارد. الان مساله مهم این است که به تیم شوک وارد شد و انگیزه جدیدی در بازیکنان به وجود آمد. حالا باید ببینیم بازی چطور پیش می رود و مربی جدید با چه تفکراتی کار می نماید. به هر حال ما در این بازی چیزی برای از دست دادن نداریم و فقط برای برد به میدان می رویم.

- به نظر می رسد کار استقلال خوزستان برای ماندن سخت است و دیگر کسی امید ندارد تیم در لیگ برتر بماند. شاید خود شما هم امیدی نداشته باشی.

بله، کار سخت است اما همانطور که تصور نمی کردم سرمربی یک تیم لیگ رجحان شوم و این رخ داد، الان هم تصور نمی کنم تیم در لیگ برتر بماند اما ممکن است این اتفاق بیفتد. اگر خواست خدا این باشد که تیم بماند، حتما می ماند. البته با زحمت، همدلی و تلشا بازیکنان.

- و البته کادرفنی. الان دستیاران تان چه کسانی هستند؟

آقایان کرمی، چراغی، بوستانی و حمیدی.

- مگر آقای بوستانی از تیم جدا نشده بود؟

آقای بوستانی همواره کنار ما بودند و هستند. آقای بوستانی به ما هفکری می دهند و من از باشگاه خواستم که به عنوان مدیر فنی کنار تیم باشند و به من یاری نمایند.

- اما باشگاه بعد از اینکه سیروس نعمتی نژاد اخراج شده بود، خاطرنشان کرد قرار است او مدیرفنی باشد.

من از باشگاه خواستم آقای بوستانی مدیر فنی باشد که قبول کردند.

- در کل به جز نفت مسجدسلیمان، تیم تان 4 بازی سخت دیگر هم دارد که به نظر می رسد از الان فکرتان مشغول آن بازی ها هم هست.

دقیقا. ما به جز نفت مسجدسلیمان، بازی سخت دیگر مقابل نساجی، استقلال، سایپا و سپاهان داریم که 2 تیم آن مدعی کسب قهرمانی هستند و هر 4 تیم مربیان بزرگی هم دارند که کار را برای ما سخت خواهند کرد اما ما امیدوارانه کار می کنیم و تا لحظه آخر کوشش مان را ادامه می دهیم. من خیلی به بچه ها امید دارم و با وجود اینکه زمان نداریم فکر می کنیم می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم. پارسال در تیم کارون اروند خرمشهر من زمان کافی داشتم و توانستیم هم در مرحله اول و هم در مرحله دوم به عنوان تیم اول صعود کنیم و به لیگ یک بیاییم. اگر بچه های جوان تیم حرف گوش بدهند و باتجربه عمل نمایند می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

- به بازی با فولاد برگردیم. قرار دریافت مقابل تیم سابق تان آن هم در اولین تجربه سرمربیگری در لیگ برتر، سخت نبود؟

خیلی. به هر حال فولاد تیم من بودم و همواره به این تیم علاقه شدیدی داشته و دارم. البته حس بازیکن با مربی خیلی متفاوت است و کوشش می کردم استقلال خوزستان پیروز باشد. من خیلی دوست دارم روی نیمکت فولاد باشم چون از مکتب فولاد هستم.

- پس یکی از هدف های اصلی تان در آینده رسیدن به نیمکت فولاد خوزستان است.

دوست دارم این اتفاق بیفتد و واقعا یکی از هدف هایم است.

- هدف بزرگ تان در مربیگری کجاست؟

تیم ملی. شاید این اتفاق برای خیلی ها عجیب باشد اما دور از دسترس نیست. من به عنوان بازیکن از شهر خرمشهر به لیگ برتر و تیم ملی رسیدم و توانستم بازی های مهمی برای ایران انجام بدهم. شاید هیچ کس تصور این مساله را نمی کرد اما رخ داد. پس در مربیگری هم ممکن است اتفاق بیفتد. شاید خیلی زود، شاید خیلی دیر و شاید هم هیچ وقت.

- هفته پیش مصاحبه ای از شما خواندم که گفتید با اینکه پرسپولیس بازی کردید اما استقلال را دوست دارید؟

نه، اصلا اینطور نیست. من پرسپولیس بازی کردم و روی این تیم تعصب دارم اما الان روی استقلال خوزستان تمرکز دارم و همه وجود، غیرت و تعصبم روی این تیم است و به هیچ تیمی جز استقلال خوزستان فکر نمی کنم. چون روزی زندگی ام را از این تیم به خانه می برم. من هیچ وقت در زمان بازیکنی هم حاشیه نداشتم چون فوتبال را دوست دارم و فقط می خواهم به فوتبال فکر کنم. قبلا مثل یک شاگرد بودم و یاد می گرفتم الان علاوه بر شاگردن بودن، معلم هم هستم و می خواهم یاد بدهم. به جز این مساله، هیچ هدف دیگری ندارم و تمام تمرکزم روی پیروزیت استقلال خوزستان است.

- قراردادتان با استقلال خوزستان به چه صورت است؟

برای نیم فصل است.

- اما اگر تا انتها فصل بمانید، کلا 6 بازی سرمربی هستید. چطور برای نیم فصل است؟

من از نیم فصل به عنوان یاری مربی آمدم و از هفته قبل سرمربی شدم که قراردادم مثل همان قبل ادامه دارد.

- یعنی در بحث مبلغ هیچ تغییری ایجاد نشده؟

نه، من تا الان هم یک ریال دریافتی نداشتم و به خاطر مسائل اقتصادی نیامدم. حتی قراردادم را سفید امضا کردم چون دوست داشتم کنار آقای بوستانی در خدمت تیم باشم. در این مدت آقایان بوستانی، پورهاشمی و رحیمی (مدیرعامل) به من خیلی لطف داشتند و از اینکه خواستند کنار تیم باشم سپاسگزارم.

9-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 426

به "علوی: هدفم رسیدن به نیمکت فولاد و تیم ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علوی: هدفم رسیدن به نیمکت فولاد و تیم ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید