فرصت 18 میلیارد دلاری ترانزیت چین برای ایران

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل ونقل کشور گفت: اگر در جهت تجارت چین قرار بگیریم، در سال می توان حداقل 17 تا 18 میلیارد دلار در حوزه ترانزیت کسب درآمد داشته باشیم و از طریق آن می توان سه درصد رشد مالی و 360 هزار شغل ایجاد کرد.

فرصت 18 میلیارد دلاری ترانزیت چین برای ایران

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، منوچهر سلمان زاده امروز 28 آذرماه در همایش ملی ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در راستا توسعه مالی در اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: فراوری سبب ایجاد ارزش اضافه نموده، ارزش اضافه نموده سبب ایجاد ثروت و ثروت سبب رشد مالی می گردد و در کشورهای توسعه یافته اگر رشد مالی تبدیل به سرمایه گذاری و ثروت گردد، قابلیت تبدیل به توسعه مالی خواهد داشت.

وی اضافه نمود: در جهان چهار انقلاب صنعتی اتفاق افتاده که همه کشورها در انقلاب چهارم و کشور ایران در انقلاب سوم واقع شده است. انقلاب صنعتی اول با فراوری ماشین بخار شروع و انقلاب صنعتی دوم با موضوع نفت و الکتریسیته با هدف فراوری انبوه ایجاد شد و در مرحله ای که دیگر توان جوابگویی به مردم را نداشت، انقلاب صنعتی سوم با موضوع تجارت شروع شد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل ونقل کشور بیان نمود: آفتی که امروز در کشور وجود دارد، عقب ماندگی بعضی از صنایع از تجارت محور است. انقلاب صنعتی سوم دارای دو محور تجارت محوری فراوریات بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که مبنای اصلی تجارت محوری حمل ونقل است. انقلاب چهارم مبتنی بر هوش مصنوعی است که پیش بینی می گردد 3.7 دهم تریلیون به ارزش اضافه نموده بخش صنعتی اضافه خواهد نمود و در این راستا نقش حمل ونقل بسیار حیاتی تر و پررنگ تر خواهد شد.

سلمان زاده اظهار داشت: سهم صادرات جهان در سال 2018، حدود 1950 میلیارد دلار بود که 10 درصد ارزش آن شامل هزینه حمل ونقل می شد. به ازای هر پنج تا شش میلیارد دلار سرمایه گذاری یک درصد رشد مالی صورت می گیرد و به ازای هر یک واحد رشد مالی 120 هزار شغل ایجاد می گردد و براساس آمارهای بین المللی صنعت حمل ونقل بین المللی در سال گذشته 4.6 میلیون شغل ایجاد نموده است.

وی افزود: در حال حاضر می توانیم با دو کشور مهم جهان تعاملات ترانزیتی داشته باشیم؛ بخشی از تجارت چین با اروپا و بخشی از تعاملات هند با اروپا می تواند از راستا کشور ما انجام گردد. سال گذشته سهم تجارت هند و روسیه 100 میلیارد دلار بوده است که می توان 10 میلیارد دلار درآمد از حوزه حمل و نقل این تجارت کسب کرد. همچنین سهم تجارت چین با اروپا نیز 700 تا 800 میلیارد دلار بوده که سهم ترانزیت آن 70 تا 80 میلیارد دلار برآورد می گردد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل ونقل کشور توضیح داد: ما بهترین راستا برای تجارت هند با اروپا هستیم همچنین اگر در راستا تجارت چین نیز قرار بگیریم، در سال می توان حداقل 17 تا 18 میلیارد دلار در حوزه ترانزیت کسب درآمد داشته باشیم و از طریق آن می توان سه درصد رشد مالی و 360 هزار شغل ایجاد کرد. گفتنی است که در حال حاضر تعداد بیکاران کشور 2.5 تا 3 میلیون نفر است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 859

به "فرصت 18 میلیارد دلاری ترانزیت چین برای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت 18 میلیارد دلاری ترانزیت چین برای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید