فعالیت 150 شرکت دانش بنیان در حوزه سلول بنیادی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، حسین سلطانی نژاد مدیر فناوری و تجاری سازی ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از تلاش های فناورانه در ایران و سایر کشورهای جهان برای ایجاد منبعی قابل اعتنا از سلول های بنیادی یاد کرد و گفت: سلول های بنیادی خونساز (HSC)ها از یک واحد خون بند ناف اهدا کننده همسان می توانند پرورش داده شده و به تعداد کافی رشد کنند تا امکان پیوند موفقیت آمیز در یک بیمار فراهم شود.

فعالیت 150 شرکت دانش بنیان در حوزه سلول بنیادی

وی اضافه کرد: با این حال، این منبع اولیه از سلول بنیادی، هنوز دارای محدودیت هایی است و ماهیت آلوژنی این تلاش های گسترده برای بسیاری از بیماری ها ایده آل نیست.

سلطانی نژاد با بیان این که در بعضی موارد می توان از سلولهای خود بیمار برای کشت های سلولی با توجه به نوع بیماری استفاده کرد، ادامه داد: با این وجود اما بعضی بیماری های ژنتیکی مانند بیماری های نقص ایمنی ممکن است سلولهای بنیادی فرد را دچار جهش و نقصان ژنتیکی کند.

سلول های بنیادی منحصر به فرد

به گفته سلطانی نژاد، در حال حاضر مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاهی در کشورمان نیز در حال توسعه فناوری سلول های بنیادی با استفاده از مراکز توسعه فناوری های مختلف کشت سلولی هستند و بسیاری از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در زمینه های مرتبط با کشت سلولی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 150 شرکت دانش بنیان در این حوزه فعالیت دارند، گفت: ستاد توسعه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راه را برای توسعه پژوهش ها، تحقیقات و محصولات و خدمات دانش بنیان کشت سلولی فراهم می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2049

به "فعالیت 150 شرکت دانش بنیان در حوزه سلول بنیادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 150 شرکت دانش بنیان در حوزه سلول بنیادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید