ناو جنگی آمریکا وارد آب های سنگاپور شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: یک فروند ناو جنگی آمریکا موسوم به یو اس اس فریدوم در راستای افزایش حضور نظامی این کشور در شرق آسیا وارد آب های سنگاپور شده است.

ناو جنگی آمریکا وارد آب های سنگاپور شد

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ ورود ناو جنگی یو اس اس فریدوم به آب های سنگاپور بخشی از طرح و برنامه واشنگتن برای افزایش حضور ارتش آمریکا در جنوب شرق آسیا به شمار می رود.

بر اساس اعلام مقام های رسمی نیروی دریایی آمریکا، ناو جنگی یو اس اس فریدوم در ساعت 11 پیش از ظهر روز پنج شنبه به پایگاه دریایی چانگی در سنگاپور رسیده است.

قرار است این ناو جنگی آمریکا حداقل به مدت 10 ماه در این منطقه حضور داشته باشد. استقرار این ناو جنگی آمریکا در سنگاپور پس از آن صورت می گیرد که واشنگتن آوریل سال گذشته اعلام نمود میخواهد 4 فروند ناو جنگی خود را برای انجام مانورهای نظامی مشترک، در سنگاپور مستقر کند. این اقدام در راستای گسترش همکاری های نظامی آمریکا با سنگاپور خواهد بود.

اعلام این تصمیم آمریکا پس از دیدار لئون پانه تا وزیر دفاع وقت آمریکا با همتای سنگاپوری خود در آوریل 2012 میلادی در پنتاگون بوده است.

از سال 1990 میلادی سنگاپور به طور مداوم از حضور نظامی آمریکا در منطقه حمایت نموده است. در سال 2005 میلادی دو کشور با امضای پیمان راهبردی، همکاری های امنیتی و دفاعی خود را گسترش دادند.

استقرار این ناو جنگی آمریکا در سنگاپور در حالی است که تنش در شبه جزیره کره رو به افزایش است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مرداد 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 491

به "ناو جنگی آمریکا وارد آب های سنگاپور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناو جنگی آمریکا وارد آب های سنگاپور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید