هشدار اردوغان درباره موج جدید مهاجرت ها به اروپا

به گزارش تور ارمنستان ارزان، رئیس جمهور ترکیه با توجه به اوضاع شمال سوریه درباره موج جدید مهاجرت ها به اروپا هشدار داده و از بروکسل حمایت های بیشتر برای مقابله با این مسئله را خواهان شد.

هشدار اردوغان درباره موج جدید مهاجرت ها به اروپا

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، با توجه به حملات هوایی سخت در شمال سوریه و موج مهاجرت ها از این منطقه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره موج جدید مهاجرت ها به اروپا هشدار داده است.

وی روز گذشته در سخنانی در بروکسل گفت که بیش از 80 هزار نفر به دلیل بمباران ها در منطقه ادلب آواره شده و به سمت مرزهای ترکیه در حرکتند.

وی ضمن ابراز نگرانی درباره فشار این هجوم مهاجران به ترکیه گفت که کشورش به تنهایی نمی تواند این بار سنگین را بر دوش بکشد و همه کشورهای اروپایی و بخصوص یونان عواقب منفی این مسئله را احساس خواهند کرد. وی این مسئله را غیر قابل اجتناب ارزیابی کرد که این اوضاع به صحنه هایی مانند قبل از سال 2016 که به انعقاد توافق پناهندگان بین ترکیه و اتحادیه اروپا منجر شد بیانجامد.

ترکیه اعلام نموده است که تا به حال حدود 3.7 میلیون پناهنده را از سوریه پذیرفته است. اردوغان با اشاره به شمار بالای پناهندگان خواهان حمایت های بیشتر از طرف اتحادیه اروپا شده و تهدید کرد که در غیر این صورت مزهای خود را به سمت اروپا برای مهاجران باز می نماید.

وی خواهان پول بیشتر و همچنین یاری برای تاسیس یک منطقه در شمال سوریه برای اسکان میلیون ها پناهنده سوری شده است.

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود که آنکارا همه راهکارها را امتحان می نماید تا حملات به شمال سوریه را متوقف کند. یک هیات نمایندگی روز دوشنبه به مسکو سفر می نماید تا درباره سوریه مشاوره کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 942

به "هشدار اردوغان درباره موج جدید مهاجرت ها به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اردوغان درباره موج جدید مهاجرت ها به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید