وزیر کار: 4 کلان پروژه مهم در اشتغال، صندوق بازنشستگی، شرکت داری و برطرف فقر مطلق داریم

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تهران (پانا) - آیین افتتاحیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم با حضور حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت برگزار گردید.

وزیر کار: 4 کلان پروژه مهم در اشتغال، صندوق بازنشستگی، شرکت داری و برطرف فقر مطلق داریم

عبدالملکی، وزیر کار با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار مدیر در وزارت کار حضور دارند، اظهار کرد: گام دوم انقلاب مولفه هایی دارد و مهمترین موضوع بحث مردمی بودن است. کوشش برای خدمت به مردم از اصول اصلی فعالیت این وزارتخانه است و از این جهت نام وزارتخانه را وزارت مردم گذاشته ایم.

وی با اشاره به روزشمار خدمت در این وزارتخانه گفت: در سرانجام شش ماه اول جمعبندی کردیم و متوجه شدیم همه بانک ها و صندوق ها و بخش ها 200 اقدام جدی در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داده اند.

عبدالملکی با اشاره به مهمترین اقدامات، اظهار کرد: اکوسیستم اشتغال ملی مبتنی بر نظریه اقتصاد مقاومتی است و هدف گذاری شده تا سرانجام سال1401 تعداد 1میلیون 850هزار شغل ایجاد گردد. بعلاوه اطلس جامع اشتغالزایی در 105الگو طراحی شده است. بعلاوه 400هزار کارآفرین برتر کشور شناسنامه دار می شوند. در زمینه بهبود فضای کسب و کار صدور مجوز آکادمی های آزاد به کمتر از سه روز کاهش پیدا کرد و جلوی رانت میلیاردی کسب مجوز گرفته شد.

وی اضافه نمود: 4هزار و 800مجوز تا اکنون صادر شده است. بعلاوه 500شغل کم سرمایه راه مقدار شده است. صدور مجوز برای مشاغل خانگی در سه روز ممکن شد و تا کنون هزار و 210 درخواست برای مشاغل خانگی ثبت شده و این مشاغل ثبت محور، مجوز گرفته اند. بعلاوه 4300 درخواست مربوط به مشاغل مجوز محور بوده اند.

وزیر کار اظهار کرد: بازرسی ویژه از شرکت های زیر مجموعه دولت شروع شد و الزام کردیم باید قوانین کار رعایت گردد.

وی در خصوص بیمه های اجتماعی گفت: بیمه برای زوج های نابارور راه اندازی شد و تا الان 4هزار نفر ثبت نام کردند و از مزایای ناباروری استفاده می نمایند و بعلاوه مسائل بیش از 2هزار تعاونی آنالیز شد.

وی درباره فعالیت های حوزه سالمندی این وزارتخانه گفت: پیش نویس حمایت از حقوق سالمندان نوشته شده است. بعلاوه در حوزه معلولان اقدامات مهمی اجرا شده است.

وی با اشاره به توسعه تعاون با کشورهای مختلف گفت: در این حوزه کارهای مهمی اجرا شده که منجر به جهش صادرات خواهد شد.

عبدالملکی با اشاره به موضوع سیمان و افزایش قیمت آن گفت: در شصتا همکاران مامور شدند حداکثر فراوری را داشته باشند و بعضا تا 90درصد سیمانی که در بورس کالا ارایه شد از سوی شصتا تامین شد.

وی با اشاره مبارزه با مفاسد مالی گفت: از همان روز اول 3میلیون از حقوق معاونان کم کردیم و افرادی که کف حقوق را می گرفتند به حقوق شان اضافه نموده شد. بعلاوه نظام نظارت مردمی طراحی و مستقر شد. دسترسی هایی به نمایندگان مجلس دادیم تا اطلاعات را بصورت آنلاین رصد نمایند. در این وزارتخانه 4کلان پروژه داریم که عبارتند از حوزه اشتغال، حل مسائل مربوط به صندوق بازنشستگی و بعلاوه اصلاح نظام شرکت داری و مدیریت یکپارچه 600 شرکت ارایه شد و در نهایت برطرف فقر مطلق است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2407

به "وزیر کار: 4 کلان پروژه مهم در اشتغال، صندوق بازنشستگی، شرکت داری و برطرف فقر مطلق داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کار: 4 کلان پروژه مهم در اشتغال، صندوق بازنشستگی، شرکت داری و برطرف فقر مطلق داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید