ویتنام سیاست خود را تغییر داد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، آموزش عالی ویتنام که روند کاهش پذیرش دانشجو را برای 5 سال پیاپی در پیش گرفته بود، با بحرانی شدن وضعیت آموزشی سیاست خود را تغییر داد.

ویتنام سیاست خود را تغییر داد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از universityworldnews، آموزش عالی ویتنام از رشد بی سابقه پذیرش دانشجو در سیستم آموزشی این کشور خبر داده است.

براساس آمارهای منتشر شده، رشد دانشجو و پذیرش آنها در این کشور طی بیست سال اخیر بی سابقه بوده است؛ ضمن اینکه جمعیت به نسبت جوان و پویا این کشور بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند.

کارشناسان علمی می گویند: شرایط کار تنها برای دانشجویانی فراهم است که آموزش های دانشگاهی را به خوبی آموخته اند؛ ضمن اینکه گرچه آموزش عالی ویتنام با پیشرفت قابل قبولی روبرو بوده ولی هنوز مسیری طولانی در پیش دارد تا به استانداردهای جهانی برسد.

در راستای پیشرفت آموزشی، اساتید زیادی به منظور ارائه خدمات آموزشی استخدام شده اند؛ پذیرش در رشته های فناوری، مراقبت های بهداشتی و گردشگری نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وزیر آموزش عالی ویتنام حدود 5 سال پیش اعلام نموده بود، ثبت نام دانشجویان دانشگاه های ویتنام کاهش می یابد تا تمرکز بر کیفیت جایگزین کمیت گردد.

بنابر گفته وزیر آموزش عالی ویتنام، میزان ورودی 23 دانشگاه و کالج بین 10 تا 100 درصد در سال 2013 تا تا سال 2017 کاهش یافت که علت آن عدم برآورده شدن شرایط لازم برای پذیرش دانشجو و کمبود نیروی آموزشی بود.

بعضی از کارشناسان ویتنامی که معتقد بودند این کاهش افراطی در میزان ورودی دانشگاه ها پس از دو دهه افزایش ثبت نام ها زنگ خطری برای توسعه آموزش عالی این کشور است، تیم مدیریتی آموزش عالی را برای تغییر سیاست های خود متقاعد کردند.

به دنبال توصیه های کارشناسان علمی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ویتنام سیاست خود مبنی بر کاهش ثبت نام دانشجویان را پس از 5 سال تغییر داد تا بحران شکل گرفته در آموزش عالی این کشور برطرف گردد.

تحصیلات عالی در ویتنام شامل کالج های تخصصی، کالج های آموزشی اساتید، دانشگاه های دولتی و خصوصی و همچنین موسساتی است که توسط تعاونی ها اداره می شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 468

به "ویتنام سیاست خود را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتنام سیاست خود را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید