پیش بینی برداشت 12هزار تن گردو در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می گردد بیش از 12 هزار تن گردو طی سال جاری در این استان برداشت گردد.

پیش بینی برداشت 12هزار تن گردو در کهگیلویه و بویراحمد

زواره آزادپور در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، گفت: سطح زیر کشت باغات گردوی استان کهگیلویه و بویراحمد 8هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه از اواخر شهریورماه برداشت این محصول از باغات استان شروع کردند، اضافه نمود: کهگیلویه و بویراحمد 8هزار هکتار باغ گردو دارد و پیش بینی می گردد بیش از 12 هزار تن گردو در این استان برداشت گردد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گردوی استان شامل ارقام محلی،پیوندی،چندلر،پدرو،سر،فرانکیتوجمالاست، اظهار داشت: هر کیلوگرم گردوی استان با توجه به مرغوبیت بین 50 تا 70 هزار تومان به فروش می رسد.

آزادپور با بیان اینکه برداشت گردو تا سرانجام مهر ماه ادامه دارد، توضیح داد: شهرستان های بویراحمد، دنا، چرام و کهگیلویه به ترتیب بیشترین گردوی استان را دارند.

وی ادامه داد: اصلاح باغات قدیمی با استفاده از پیوند سرشاخه کاری و توسعه باغات جدید به وسیله کاشت نهال های پیوندی تجاری از برنامه های جهادکشاورزی استان است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: مشکل اصلی در باغات قدیم سرمازدگی و وارد شدن خسارات ناش یاز تگرگ بوده است.

آزادپور اعلام کرد: طی سال گذشته با توجه به خشکسالی عملکرد فراوری محصول گردو در استان پایین تر از سال جاری بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 743

به "پیش بینی برداشت 12هزار تن گردو در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برداشت 12هزار تن گردو در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید