کانادا به موج کاهش فراوری نفت پیوست

به گزارش تور ارمنستان ارزان، بزرگترین ایالت فراوریکننده نفت کانادا با هدف کاستن از بحران صنعت انرژی این کشور، کاهش فراوری کم سابقه ای را دستور داد و به اقدامات جهانی برای مبارزه با ریزش قیمت نفت اضافه نمود.

کانادا به موج کاهش فراوری نفت پیوست

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، طبق این طرح، فراوری نفت خام و قیر طبیعی از آلبرتا به میزان 325 هزار بشکه در روز یا معادل 8.7 درصد از ژانویه کاهش خواهد یافت تا مازاد ذخایر نفت کاهش پیدا کند. سپس این کاهش فراوری تا انتها سال 2019 به 95 هزار بشکه در روز محدود خواهد شد.

کاهش فراوری از سوی کانادا که پنجمین فراوریکننده بزرگ نفت دنیا است همزمان با توافق عربستان سعودی و روسیه برای ادامه پیمانشان برای مدیریت بازار نفت صورت می گیرد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا بدنبال اعلام تصمیم کانادا روز دوشنبه حداکثر 5.7 درصد صعود کرد. قیمت نفت ماه گذشته با بزرگترین کاهش ماهانه در بیش از یک دهه گذشته روبرو شد و این کاهش قیمت مسلما به فراوریکنندگان در آلبرتا ضرر شدیدی زده است. این فراوریکنندگان در بحبوحه افزایش فراوری نفت ماسه ای، با کمبود ظرفیت خط لوله و فعالیت تعمیراتی پالایشگاه های آمریکا روبرو شدند.

دولت آلبرتا به توصیه فراوریکنندگانی نظیر شرکت سنووس انرژی و کانادین نچرال ریسورسز گوش نموده که از قیمت پایین نفت سنگین کانادا به شدت آسیب دیده اند. بعضی از فراوریکنندگان آلبرتا ناچار شده اند فراوریشان و همچنین سود سهام پرداختی به سهامداران را کاهش داده و برنامه های حفاری خود در سال آینده را به تعویق بیاندازند.

میزان کاهش فراوریی که اعلام شده است بیشتر از مجموع کاهش فراوری هر یک از سه عضو کوچک اوپک شامل گینه استوایی، گابن و جمهوری کنگو است.

برنامه محدودیت فراوری که شامل فراوری مرسوم و نفت ماسه ای می گردد یاری خواهد نمود اختلاف قیمت نفت وسترن کانادا سلکت و شاخص قیمت نفت آمریکا حداقل 4 دلار در هر بشکه کمتر گردد و به 1.1 میلیارد دلار کانادا (830 میلیون دلار آمریکا) به درآمد دولتی در سال اقتصادی آینده که از آوریل 2019 شروع می گردد اضافه می نماید.

دولت آلبرتا اعلام نموده بر مبنای شرایط بازار این طرح ممکن است زودتر از اواخر سال 2019 برداشته گردد و این ایالت انتظار دارد 325 هزار بشکه در روز کاهش در سه ماه نخست این برنامه اجرا گردد و سطح ذخایر نفت به میانگین معمول خود بازگردد. پس از آن دولت ظرفیت را با فراوری تطبیق خواهد داد و در پاییز و زمستان که ظرفیت ریلی افزایش پیدا می نماید، این محدودیت فراوری، کاهش بیشتری خواهد یافت.

دولت کانادا همچنین خاطرنشان کرد این اقدام به حفظ مشاغل یاری خواهد نمود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برای نخستین بار از دهه 1980 است که دولت ایالتی دستور کاهش فراوری را صادر نموده است و در آن موقع دولت به منظور اعتراض به سیاستهای انرژی دولت فدرال به چنین اقدامی دست زده بود و هدفش تقویت قیمت نفت نبود.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 740

به "کانادا به موج کاهش فراوری نفت پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا به موج کاهش فراوری نفت پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید