کانادا و آمریکا پشت صحنه تصویب قوانین جدید بخش انرژی مکزیک

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: نمایندگان راستگرای مکزیک اعلام کردند که مقامات آمریکایی و کانادایی نقش برجسته ای در قانونی شدن طرحی ایفا نموده اند که به واشنگتن اجازه استخراج منابع زیرزمینی این کشور را می دهد.

کانادا و آمریکا پشت صحنه تصویب قوانین جدید بخش انرژی مکزیک

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبانتله سور؛ سناتورهای حزب انقلاب دموکراتیک مکزیک که از مخالفان اصلی قانونی شدن اصلاحات بخش انرژی این کشور به شمار می روند اعلام کردند که مقامات واشنگتن و تورنتو نقش بسیار مهمی در قانونی شدن این لایحه ایفا نموده اند.

مطابق با اظهارات این سناتورها این قانون اجازه می دهد تا مفاد کنوانسیون های بین المللی همچون قرارداد تجارت آزاد آمریکا لازم الاجرا شوند. این سناتورها خاطرنشان نموده اند که این قانون اجازه می دهد تا آمریکا بتواند به استخراج نفت، گاز و هیدرکربن مکزیک بپردازد.

روز چهارشنبه مجلس سنای مکزیک با اکثریت آرا و با وجود تعداد زیادی از مخالفان لایحه اصلاحات بخش انرژی را تصویب و آن را به قانون تبدیل کرد. از زمانی که این لایحه به مجلس این کشور تحویل داده شدشهروندان این کشور در اعتراض به این لایحه چندین بار در نشانه اعتراض دست به تظاهرات زدند.

از زمان روی کار آمدن انریکه پینیا نیتو، رئیس جمهور این کشور شهروندان با تصویب لایحه های مختلف در مجلس دست به تظاهرات زده و با این قوانین مخالفت نموده اند.

گفتنی است که نظرسنجی های اخیر از کاهش محبوبیت نیتو و رسیدن آن به پایین ترین سطح در یک سال اخیر حکایت می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 522

به "کانادا و آمریکا پشت صحنه تصویب قوانین جدید بخش انرژی مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا و آمریکا پشت صحنه تصویب قوانین جدید بخش انرژی مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید