18 میلیون دلار کالای بخش تعاون از همدان صادر شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، دبیر اتاق تعاون همدان گفت: شرکت های تعاونی استان همدان از ابتدای سال 94 تا سرانجام آذر 18 میلیون دلار صادرات به عراق، کویت و عمان داشته اند.

18 میلیون دلار کالای بخش تعاون از همدان صادر شد

رحمان نادی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در همدان، با بیان اینکه یک هزار و 850 تعاونی فعال در استان همدان فعالیت می کنند، گفت: 636 تعاونی در حوزه خدمات، 468 تعاونی در بخش کشاورزی، 253 تعاونی در حوزه مسکن و عمران و 193 تعاونی در بخش صنعت فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه 19 اتحادیه تعاونی فعال در استان داریم، افزود: دو هزار شرکت تعاونی از ابتدای تشکیل تعاونی ها تاکنون در استان همدان ثبت شده اند اما غیر فعال هستند.

دبیر اتاق تعاون همدان شرح داد: اکثر تعاونی های غیر فعال فقط ثبت شدند و هیچ فعالیتی را آغاز نکردند و اختلافات مدیریتی، به هدف رسیدن برخی تعاونی ها خصوصا در حوزه مسکن که بعد از ساخت و تحویل مسکن دیگر ضرورتی برای ادامه فعالیت نداشتند، غیر فعال شدند.

وی به دیگر علل غیر فعال شدن تعاونی ها اشاره کرد و گفت: رکود و عدم تقاضا برای محصول تولیدی در تعاونی، مشکل پرداخت اقساط بانکی و معوقات بانکی، کمبود منابع و سرمایه درگردش و عدم توانایی در تأمین مواد اولیه از مسائل شرکت های تعاونی است که باعث تعطیلی و غیر فعال شدن تعاونی ها می شود.

نادی به برخی از تعاونی های پیروز اشاره کرد و افزود: تعاونی های پیروز زیاد هستند اما در بخش کشاورزی، دامداری، شیلات و صنعت عملکرد تعاونی ها خیلی بهتر بوده است.

وی از برگزاری 15 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای فعالین تعاونی در سال 94 در استان همدان خبر داد و بیان نمود: اتاق تعاون در راستای ارتقای بهره وری تعاونگران از فعالیت خود دوره های آموزشی را با استفاده از اساتید مجرب در دستور کار خود قرار داده است.

دبیر اتاق تعاون همدان بیان نمود: اتاق تعاون در راستای حمایت از تعاونی ها، مرکز داوری را راه اندازی کرده که به عنوان مرجع داوری به دعاوی تعاونگران رسیدگی کرده که به صدور رأی می انجامد.

وی با بیان اینکه اتاق تعاون به شرکت های تعاونی مشاوره حقوقی ارائه می کند، گفت: ارائه مشاوره اقتصادی، ایجاد کمیسیون حل اختلاف اقتصادیاتی که به پرونده امور اقتصادیاتی تعاونی ها رسیدگی می کند و راه اندازی کمیسیون بیمه برای رسیدگی به مسائل شرکت های تعاونی در بیمه تأمین اجتماعی از دیگر خدماتی است که اتاق تعاون به تعاونی ها ارائه می کند.

نادی به صدور کارت بازرگانی به شرکت های تعاونی اشاره کرد و افزود: تاکنون 136 کارت بازرگانی با همکاری اتاق بازرگانی همدان برای شرکت های تعاونی صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امسال دو هیئت 25 نفره از شرکت های تعاونی استان در دو مرحله به اقلیم کردستان عراق اعزام شدند، شرح داد: بازدید تعاونگران همدان از اقلیم کردستان در راستای گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی بوده است.

دبیر اتاق تعاون همدان از انعقاد دو تفاهم نامه همکاری بین اتاق تعاون همدان با اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق خبر داد و گفت: تفاهم نامه همکاری بین اتاق تعاون همدان با اتحادیه وارد کنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان از دیگر نتایج سفر هیئت های تجاری اتاق تعاون به اقلیم کردستان عراق است.

وی بیان نمود: امسال شش فقره قرارداد تجاری با اقلیم کردستان عراق در بخش های مختلف به ارزش 25 میلیون دلار منعقد شده است.

نادی با بیان اینکه از ابتدای سال 94 تا پایان آذر 15 میلیون دلار صادرات به عراق، کویت و عمان داشته ایم، شرح داد: مواد غذایی، دام زنده، پوشاک، لباس بچه گانه، تخم مرغ و خوراک دام و ماهی مهمترین اقلام صادراتی شرکت های تعاونی استان به کشورهای عراق، کویت و عمان بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 838

به "18 میلیون دلار کالای بخش تعاون از همدان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 میلیون دلار کالای بخش تعاون از همدان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید