اردوغان بساط سریال های ترکی را جمع می کند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری ترکیه دستور داد اقدامات لازم برای مقابله با برنامه های تلویزیونی که برخلاف ارزش های بنیادین ترکیه و در تضاد با حریم خانواده هستند، انجام شود.

اردوغان بساط سریال های ترکی را جمع می کند

خبرگزاری آسوشیتدپرس، رجب طیب اردوغان در بخشنامه ای که روز شنبه (9 بهمن) در آفیشال گزت منتشر شد، دستور داد اقدامات لازم برای مقابله با برنامه های تلویزیونی که برخلاف ارزش های بنیادین ترکیه و در تضاد با حریم خانواده هستند، انجام شود.

وی اعلام نمود هدف از این تصمیم حفاظت از فرهنگ ترکیه و از میان بردن تاثیرات سوء برنامه های تلویزیونی با محتوای خارجی است که در ترکیه بازآفرینی شده اند.

به موجب این فرمان، از این پس با تمام تولیدات تلویزیونی که بر خانواده ها، بچه ها و نوجوانان تاثیر منفی می گذارند طبق قوانین ترکیه برخورد خواهد شد و بچه ها و نوجوانان از پیام هایی که از طریق نمادهای خاص منتقل می شوند در امان نگه داشته می شوند.

شورای عالی رادیو و تلویزیون به عنوان دیده بان رسانه ای ترکیه، همین حالا نیز قدرت و نفوذ گسترده ای دارد و می تواند رسانه ها را جریمه کرده یا کانال های تلویزیونی منتقد را به طور موقت قطع کند. این شورا پیش تر نیز برخی کانال های ترک را به علت پخش محتوای مربوط به همجنسگرایی جریمه کرده بود.

ایلهان تاسچی (Ilhan Tasci)، یکی از اعضای این شورا که از حزب مخالف دولت است، این اقدام را بخشنامه سانسور نامیده و می گوید این کار برخلاف قانون اساسی است که به حفاظت از آزادی مطبوعات متعهد شده است. با این حال بیشتر شرکت های رسانه ای در ترکیه به افرادی تعلق دارند که به دولت محافظه کار و ملی گرا نزدیک هستند و خط مشی حکومت را دنبال می کنند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2372

به "اردوغان بساط سریال های ترکی را جمع می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان بساط سریال های ترکی را جمع می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید