با 50 میلیون تومان، چند متر زمین می توانیم در گیلان بخریم؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، امروزه به دلایل مختلف که در ادامه به آن ها می پردازیم، تب و تاب خرید زمین، ملک و ویلا در شمال کشور بالا گرفته است. گیلان نیز یکی از استان های مهمی است که مردم اقدام به خرید ملک در آن می نمایند. در فرصت حاضر برایتان توضیح خواهیم داد که با 50 میلیون تومان چند متر زمین می توانید را در این استان خریداری کنید.

با 50 میلیون تومان، چند متر زمین می توانیم در گیلان بخریم؟

با 50 میلیون تومان کجای گیلان می توان زمین خرید؟

شاید تصور کنید که با 50 میلیون تومان نمی توانید در شمال کشور صاحب زمین شوید. اما آنالیز های ما نشان می دهد که با همین مقدار نقدینگی هم می توانید در این منطقه صاحب زمین شوید. از جمله این گزینه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چاف و چمخاله، زمین به متراژ 215 متر، هر متر 236 هزار تومان، کاربری زمین: مسکونی، مبلغ کل: 50 میلیون تومان
  • سیاهکل، زمین به متراژ 145 متر، هر متر 350 هزار تومان، کاربری زمین: مسکونی، مبلغ کل: 50 میلیون تومان
  • رضوانشهر، زمین به متراژ 410 متر، هر متر 117 هزار تومان، کاربری زمین: مسکونی، مبلغ کل: 48 میلیون تومان
  • لاهیجان، زمین به متراژ 100 متر، هر متر 500 هزار تومان، کاربری زمین: مسکونی، مبلغ کل: 50 میلیون تومان
  • اطاقور، زمین به متراژ 900 متر، هر متر 50 هزار تومان، کاربری زمین: کشاورزی، با امکانات آب، برق و گاز، مبلغ کل: 40 میلیون تومان
  • رشت، زمین به متراژ 66 متر، هر متر 303 هزار تومان، کاربری زمین: مسکونی، مبلغ کل: 20 میلیون تومان
  • لاهیجان، زمین به متراژ 252 متر، هر متر 80 هزار تومان، کاربری زمین: مسکونی، مبلغ کل: 20 میلیون و 160 هزار تومان
  • لنگرود، زمین به متراژ 2500 متر، هر متر 17 هزار تومان، کاربری زمین: کشاورزی، مبلغ کل: 42 میلیون و 500 هزار تومان
  • صومعه سرا، زمین به متراژ 2300 متر، هر متر 17 هزار تومان، کاربری زمین: کشاورزی، دارای حق آبه، مبلغ کل: 39 میلیون و 100 هزار تومان

چرا مردم در شمال کشور ملک و زمین می خرند؟

به دلایل مختلفی غیربومیان منطقه شمال کشور ترجیح می دهند در این منطقه زمین و ملک بخرند. در ادامه به این دلایل می پردازیم.

توجیه مالی

یکی از دلایلی که مردم به سوی خرید زمین و ملک در شمال روی آورده اند این است که این منطقه به لحاظ جذب گردشگر قوی است و منطقه ای رو به رشد محسوب می گردد؛ بنابراین، عده زیادی از مردم با این تصور که خرید ملک و زمین در این منطقه، نوعی سرمایه گذاری منطقی به شمار می رود اقدام به خرید ملک، زمین و ویلا در شهرهای شمالی کشور می نمایند.

فرار از بی آبی

آب یکی از مهم ترین احتیاجات انسانی است. با توجه به کمبود آب در بعضی از شهرها و استان های کشور، عده زیادی ترجیح می دهند به مناطق شمالی کشور بروند و در آنجا با خاطری آسوده زندگی نمایند. البته به یاد داشته باشید که استان های شمالی کشور از جمله مازندران و گیلان نیز تحت تاثیر کمبود بارش ها قرار گرفته اند. از سوی دیگر، تراکم بیش از حد جمعیت در شهرهای شمالی کشور نیز می تواند مسائلی را برای همه به وجود بیاورد.

هنگام خرید زمین در شمال کشور به این نکات توجه کنید

احراز مالکیت فروشنده را نباید فراموش کنید

به یاد داشته باشید که استقبال عمومی از خرید زمین در شمال کشور، فضا را برای سودجویان مهیا نموده است تا از مشتریان سوءاستفاده نمایند. به منظور جلوگیری از این مشکل، نکات امنیتی را مدنظر داشته باشید. خوب است بدانید که بیشتر مسائل خرید ملک و یا زمین از عدم احراز مالکیت فروشنده نشات می گیرد. به این موضوع توجه داشته باشید که آیا فروشنده خودش صاحب ملک است یا از سوی فرد دیگری وکالت دارد. به هر حال، اگر سند مالکیت زمین مربوط به خود شخص فروشنده باشد، مسئله ای وجود ندارد و با تایید هویت فرد به وسیله مدارک شناسایی، می توانید معامله را انجام دهید.

در خصوص وکالت فروشنده به هوش باشید

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که سند مالکیت زمین مربوط به شخص دیگری است و شخصی که با آن معامله می کنید تنها وکالت صاحب زمین را بر عهده دارد. در این موارد حتما از نهادهای رسمی استعلام بگیرید. به این منظور می توانید به آدرس دفترخانه محل تنظیم وکالت نامه بروید و پرس و جو کنید.

از صحت اطلاعات مندرج در سند مطمئن شوید

افرادی که اطلاعات کافی از سند ملک دارند، می دانند که اطلاعات مندرج در این سند غیرقابل تغییر است. نکته مهم این است که معامله باید مطابق با این سند انجام گردد. به طورکلی، سند مالکیت حاوی دو نوع اطلاعات خیلی مهم است که در فرایند خرید زمین بسیار حایز اهمیت هستند. اطلاعات هویتی صاحب زمین که باید با شخص فروشنده مطابقت داشته باشد، اولین مورد است. توصیه ما این است که از شناسنامه برای تایید هویت بهره ببرید و از صحت اطلاعات مطمئن شوید.

اطلاعات دیگر، اطلاعات مربوط به زمین است. در سند، علاوه بر معینات زمین و متراژ آن، محدوده چهار طرف ملک یا زمین نیز معین شده است. بنابراین، می توانید با توجه به این اطلاعات محل دقیق زمین را معین کنید. این اطلاعات به شما به عنوان خریدار یاری می نماید که اطلاعات دقیق و کاملی از زمین داشته باشید.

مطمئن شوید که سند زمین آزاد است

با توجه به قوانین موجود در کشور ایران، امکان استفاده سند به عنوان ضمانت، رهن و وثیقه وجود دارد. این موضوع باعث می گردد که امکان نقل و انتقال چنین سندی وجود نداشته باشد. برای فهمیدن این موضوع معمولا در بخشی از سند ذکر می گردد که سند تحت ضمانت قرار گرفته است. به این موضوع توجه کافی داشته باشید.

توصیه ما این است که از خرید چنین املاکی خودداری کنید. اما اگر اصرار دارید زمینی را که تحت ضمانت قرار گرفته است بخرید، می توانید ملک را قولنامه کنید و در زمان دیگری نسبت به انتقال سند اقدام نمایید. البته، این موضوع می تواند کمی دردسر داشته باشد.

از مشاور املاک کد رهگیری بخواهید

در چند سال اخیر ثبت قرارداد و معامله ملکی تحت شرایط خاص انجام می گیرد و فرد خریدار در سرانجام یک کد رهگیری برای پیگیری خرید خود دریافت می نماید. پس از عقد قرارداد حتماً نسبت به دریافت این کد رهگیری دقت داشته باشید تا از بروز مسائل احتمالی بعدی جلوگیری کنید.

وقتی در فرایند خرید کد رهگیری دریافت می کنید، بدین معنی است که معامله شما و زمان آن در سامانه ثبت شده و می توانید پیگیری های بعدی را انجام دهید. در این شرایط، حتی اگر کلاه برداری ای اجرا شده باشد و زمین به شخص دیگری بعد از شما فروخته گردد، شما در اولویت خواهید بود و معامله دوم نامعتبر خواهد بود.

از عقد قراردادها به صورت دست نویس خودداری کنید

به یاد داشته باشید که هرگز به قراردادهای دست نویس اعتماد نکنید. حتما قرارداد را در یک مرکز مشاور املاک منعقد کنید و مطمئن شوید که مراحل قانونی طی شده است. از مشاور املاک بخواهید که قرارداد را در یک برگه رسمی و دارای سربرگ بنویسد و هولوگرام نیز داشته باشد.

شرط فسخ معامله را نباید فراموش کنید

یکی از مسائلی که بیشتر خریداران با آن روبرو می شوند و متأسفانه راه برون رفت از آن را بلد نیستند، اعتماد کامل به فروشنده و مشاور املاک است. این موضوع باعث می گردد به فکر گزینه هایی مانند شرط فسخ قرارداد نباشند. توجه به شرایط فسخ قرارداد موضوع مهمی است و گاهی اوقات می تواند شما را از ضررهای عظیمی نجات دهد.

جمع بندی

در انتها باید خاطرنشان کنیم که شما با در نقدینگی 50 میلیون تومان و حتی کمتر می توانید در شمال کشور صاحب زمین شوید. همان طور که اشاره نمودیم، بعضی گزینه ها برایتان در شهرهای مختلف استان گیلان موجود هستند.

به یاد داشته باشید که خرید زمین در شمال کشور یک موضوع مهم است و باید با توجه به نکات کارشناسی اقدام به این کار کنید. اگر دقت کافی نداشته باشید، ممکن است مسائلی برایتان پیش بیاید که جبرانش آسان نیست. اگر به فکر خرید زمین در استان گیلان و یا شمال کشور هستید، شرایط موجود در این استان را بشناسید و با یک مشاور خوب مشورت کنید.

توجه داشته باشید که نکات امنیتی را مدنظر داشته باشید و هر آن چیزی را که ممکن است برایتان مشکل ساز گردد، به صراحت در قرارداد معین کنید. شاید خرید زمین در شمال کشور مقرون به صرفه باشد و یک سرمایه گذاری خوب محسوب گردد، اما اگر دقت کافی نداشته باشید ممکن است مسائلی برایتان پیش بیاید.

به این مقاله از خبرنگارن امتیاز دهید

منبع: هومینگ
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1368

به "با 50 میلیون تومان، چند متر زمین می توانیم در گیلان بخریم؟" امتیاز دهید

28 کاربر به "با 50 میلیون تومان، چند متر زمین می توانیم در گیلان بخریم؟" امتیاز داده اند | 4.1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 50 میلیون تومان، چند متر زمین می توانیم در گیلان بخریم؟"

3 دیدگاه

نسرین محمدعلیئی 7 آذر 1401

سلام تشکر بابت توضیحات اون ،من هم بدنبال واحد مسکونی ارزان قیمت در شمال هستم

پاسخ به نسرین محمدعلیئی

حمیدرضا احمدی 7 آذر 1399

با سلام بنده خیلی سپاسگذارم از راهنمایی که کردید خیلی عامیانه و دوست داشتنی بود به نظر بنده خیلی خیلی کار راه انداز هست این پند و نصایح شما با کمال تشکر و قدردانی از ایرانی جماعت اون هم در این روزگار بعید به نظر می رسه که بخواد به هموطنش کمکی برای پیشرفت کرده باشه چون تا چشم کار می کنه فقط توی این مملکت کلاه برداری و شارلاتان بازی دیده می شه ولی شما معلوم بود که با صدق و راستگویی راهنماییهایتان را در اختیار مردم قرار دادید سالم و پیروز و موفق باشید به امید پیشرفت روز افزون

پاسخ به حمیدرضا احمدی

امین 5 آذر 1399

ممنون میشم اگه با حداقل پول واحد مسکونی هم معرفی کنید

پاسخ به امین
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید