بومی سازی تولید فولاد در کشور

به گزارش تور ارمنستان ارزان، رحمانی گفت: تولید فولاد اکنون در کشور ما بومی شده و به نوعی در این حوزه به خودکفایی رسیده ایم.

بومی سازی تولید فولاد در کشور

به گزارش خبرنگار از، رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح طرح های معدنی و فولادی و طرح های صنعت آب و برق استان کرمان با حضور رییس جمهور در شهرستان سیرجان گفت: وزارت صمت هفت محور و 34 برنامه اجرایی را در دستور کار قرار داده است که یکی از این 7 محور ، معدن است.

او با اشاره به لزوم تحقق شعار یک انقلاب معدنی باید ایجاد شود اضافه نمود: از این 34 برنامه اجرایی 5 برنامه مربوط به حوزه معدن است که شامل نقشه اجرای راه معدن، اکتشاف، احیا و بازسازی معادن، تجهیز و نوسازی معادن و تکمیل زنجیره ارزش فلزات از برنامه بلندمدت وزارت صمت است.

وزیر صمت با اشاره به ظرفیت بالایی که در حوزه معدن و اکتشاف در کشور وجود دارد گفت: در حال حاضر 80 میلیون ظرفیت اجرای اکتشاف در معادن کشور را داریم و چشم انداز ما رسیدن به 55 میلیون تن تولید فولاد در سال است. مایه خوشحالی است که فولاد اکنون در کشور ما بومی شده و به نوعی در این حوزه به خودکفایی رسیده ایم.

رحمانی اظهارکرد: گل گهر یکی از بزرگترین مجتمع های ایران است که توانسته کل زنجیره فولاد را در خود داشته باشد. افتتاح کارخانه فولاد امروز با اعتبار 82 میلیارد ریال در گل گهر انجام شد که صد درصد اجرای طرح آن به طور خصوصی سرمایه گذاری شده بود، ضمن این که نباید از فعالیت های اجتماعی معادن این چنینی هم غافل شد.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 867

به "بومی سازی تولید فولاد در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی تولید فولاد در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید