تولید گاز از فاز 14 پارس جنوبی تا خاتمه پاییز، اولویت مهم شرکت ملی نفت است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، معاون تولید شرکت ملی نفت ایران گفت: بهره برداری از نخستین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فاز 14پارس جنوبی در پایان آذر، اولویت مهم این شرکت به شمار می رود.

تولید گاز از فاز 14 پارس جنوبی تا خاتمه پاییز، اولویت مهم شرکت ملی نفت است

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از بوشهر، فرخ علیخانی معاون تولید شرکت ملی نفت ایران در بازدید از پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی بیان کرد: با توجه به میزان صعودی مصرف گاز در کشور و به منظور جلوگیری از ایجاد کمبود گاز در زمستان، تحقق تولید از پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی اهمیت بسکمک داشته و اولویت مهم شرکت ملی نفت ایران است.

او افزود: تمام تمرکز این مجموعه به طور جدی، روی این مسأله قرار گرفته است و شرکت ملی نفت ایران برای کمک به حل مسائل موجود و دستیابی به نتیجه مورد نظر، حداکثر تلاش خود را انجام می دهد.

معاون تولید شرکت ملی نفت ایران بهره برداری از ردیف چهارم شیرین سازی پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی را اولویت و دغدغه اصلی این شرکت بیان کرد و گفت: با توجه به تمرکزی که به صورت شبانه روزی بر روی این موضوع وجود دارد، با تامین کالا های باقیمانده و تکمیل عملیات نصب، پیش راه اندازی و راه اندازی طبق برنامه، امید داریم شاهد بهره برداری از این واحد در زمان مشخص شده باشیم.

علیخانی همچنین در جریان بازدید از تأسیسات ذخیره سازی و ایستگاه های میزان گیری میعانات گازی پارس جنوبی گفت: اکنون روزانه حدود 400 هزار بشکه میعانات گازی از تأسیسات ذخیره سازی پارس جنوبی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس منتقل می شود که مقرر شده تا 450 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

او همچنین در بازدید از واحد مرکاپتان زدایی از میعانات گازی پالایشگاه فاز های 2 و 3 پارس جنوبی، ساخت این طرح را با ظرفیت شیرین سازی 80 هزار بشکه در روز از سوی شرکت ملی نفت ایران دارای اهمیتی راهبردی بیان کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح، کیفیت میعانات گازی تولیدی فاز های 2و 3 پارس جنوبی افزایش می یابد و ارزآوری مطلوبی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مراحل توسعه پالایشگاه فاز 14 را به منظور تحقق تولید از اولین ردیف فراورشی این طرح به صورت مداوم رصد می کنند.

هرمز قلاوند افزود: بر اساس بازدید اجرا شده همه مراحل به جز ردیف فراورشی آماده ورود به مدار است که انتظار داریم با شتاب هرچه بیشتر و تکمیل فعالیت های به جای مانده در تاریخ مقرر، ورود گاز ترش به پالایشگاه و در ادامه تصفیه گاز شیرین و ارسال به خط ششم سراسری انتقال محقق شود.

فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 75 هزار بشکه میعانات گازی، تولید سالانه یک میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان برای تأمین خوراک واحد های پتروشیمی و تولید روزانه 400 تن گوگرد طراحی و اجرا شده است.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2230

به "تولید گاز از فاز 14 پارس جنوبی تا خاتمه پاییز، اولویت مهم شرکت ملی نفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید گاز از فاز 14 پارس جنوبی تا خاتمه پاییز، اولویت مهم شرکت ملی نفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید