خبرنگاران دفتر یادبود بزرگداشت کاظم پور اردبیلی توسط دبیرکل اوپک امضا شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، لندن- خبرنگاران- دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز دوشنبه در آیینی با حضور کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده ایران در سازمان های بین المللی مستقر در وین و جمعی از کارکنان اوپک، دفتر یادبود حسین کاظم پور اردبیلی نماینده فقید ایران در این سازمان را امضا کرد.

خبرنگاران دفتر یادبود بزرگداشت کاظم پور اردبیلی توسط دبیرکل اوپک امضا شد

محمد سانوسی بارکیندو در سخنانی، یاد و نام آن مرحوم را گرامی داشت و از خدمات ارزنده وی در اوپک تقدیر به عمل آورد.

وی شنبه گذشته در نامه ای به وزیر نفت کشورمان گفت که دفتر یادبودی به منظور بزرگداشت وی در دبیرخانه این سازمان گشوده خواهد شد.

دبیرکل اوپک کاظم پور اردبیلی را یکی از با سابقه ترین و شجاع ترین کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در آن سازمان بین المللی توصیف کرد که با او در 34 سال گذشته همکاری نموده است.

بارکیندو از نقش ارزنده نماینده ایران در شکل دهی به راهبرد طولانی مدت اوپک و تقویت دبیرخانه تقدیر و او را یکی از قهرمان های بیانیه همکاری کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک در میانه بحران کرونا توصیف کرد.

همچنین کاظم غریب آبادی با صدور بیانیه ای، فقدان آن مرحوم را ضایعه ای برای دستگاه دیپلماسی و وزارت نفت خواند.

حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران در اوپک بامداد شنبه در یکی از بیمارستان های تهران پس از تحمل دوره ای از بیماری، درگذشت.

کاظم پور اردبیلی از نجات یافتگان بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی بود که در سال های 1359 تا 1360 وزیر بازرگانی بود. وی در دولت جنگ از سال 1360 تا 1364 در صندلی معاونت مالی وزیر امور خارجه فعالیت می کرد و از سال 1364 تا 1369 نیز معاونت امور بین الملل وزیر نفت و عضویت هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران را برعهده داشت.

مرحوم کاظم پور اردبیلی در فاصله سال های 1369 تا 1374 سفیر ایران در ژاپن بود و از سال 1374 تا 1378 نیز نمایندگی ایران در اوپک را به عهده داشت. کاظم پور اردبیلی از سال 1392 تا به امروز نیز در صندلی نماینده ایران در اوپک فعالیت می کرد. او در کسوت نماینده ایران در هیأت عامل اوپک در تمام طول خدمتش همیشه مدافع منافع ملی کشور بود. تدوین استراتژی تعامل سازنده و شراکت در عین رقابت، کوشش هایی برای تشکیل IEF و شکل دهی به کشورهای صادرکننده گاز در سال 2001 از کارهای مهم کاظم پور در دوره مسوولیتش بود.

تا به امروز جمعی از شخصیت ها و مقامات سیاسی با ارسال پیغام های جداگانه ای درگذشت نماینده جمهوری اسلامی ایران در اوپک را تسلیت گفتند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1360

به "خبرنگاران دفتر یادبود بزرگداشت کاظم پور اردبیلی توسط دبیرکل اوپک امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دفتر یادبود بزرگداشت کاظم پور اردبیلی توسط دبیرکل اوپک امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید