رابطه بازی در واگذاری پروژه های صنعتی به دانشگاه ها ، دانش بنیان ها حلقه واسط دانشگاه و صنعت نیستند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: امروزه صنعت به سمت دانشگاه حرکت نموده، اما این حرکت با رابطه بازی و توزیع پروژه های صنعتی در اتاق های دربسته و غیراداری همراه است.

رابطه بازی در واگذاری پروژه های صنعتی به دانشگاه ها ، دانش بنیان ها حلقه واسط دانشگاه و صنعت نیستند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، علی باقر طاهری نیا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در برنامه رادیویی صبح و تبادل نظر درباره بی اعتمادی صنعت و دانشگاه نسبت به یکدیگر گفت: رابطه صنعت و دانشگاه یک موضوع کهنه و قدیمی است و سابقه چند ده ساله دارد.

طاهری نیا اضافه نمود: امروزه در تعریف دانشگاه کارآمد، عبارت دانشگاه جامعه پرداز مطرح شده به این معنا که دانشگاه مسئله جامعه را مسئله و دغدغه خود می داند و برای حل آن کوشش می نماید.

استاد دانشگاه با تذکر این نکته که نباید شرکت های دانش بنیان را در این بخش به عنوان حلقه واسط تلقی کرد، گفت: شرکت های دانش بنیان حلقه ای از زنجیره و چرخه ایده تا فراوری ثروت هستند نه یک حلقه واسطه بین دانشگاه و صنعت.

طاهری نیا بحث بی اعتمادی بین صنعت و دانشگاه را ریشه یابی کرد و گفت: بی اعتمادی دانشگاه به صنعت و صنعت به دانشگاه حاصل تجربه ای است که در گذر زمان رخ داده است. در حقیقت دانشگاه، بخش صنعت که نیازمند پژوهش است را متأثر از روابطی می داند که باید از آن به عنوان رابطه بازی و شرکت سهامی استفاده کند.

وی اعلام نمود: امروزه به واسطه اصرار قانونگذاران به ارتباط صنعت و دانشگاه، صنعت به سمت دانشگاه حرکت نموده، اما این حرکت هم با پدیده هایی، چون رابطه بازی و توزیع پروژه های صنعتی در اتاق های دربسته و غیراداری و شرکت سهامی همراه است یعنی پروژه ها را به کسانی واگذار می نمایند که خود دوستان بخش صنعت هم ذینفع باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1974

به "رابطه بازی در واگذاری پروژه های صنعتی به دانشگاه ها ، دانش بنیان ها حلقه واسط دانشگاه و صنعت نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه بازی در واگذاری پروژه های صنعتی به دانشگاه ها ، دانش بنیان ها حلقه واسط دانشگاه و صنعت نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید