قدرت انتقال ویروس فراتر از حد تصور است ، میلیون ها مبتلا در کشور وجود دارند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید می کند که میلیون ها نفر در ایران به ویروس کرونا آلوده هستند و بخش عمده این افراد را ناقلان بدون علامت تشکیل می دهند.

قدرت انتقال ویروس فراتر از حد تصور است ، میلیون ها مبتلا در کشور وجود دارند

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران ، دکتر مسعود مردانی عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت و گویی با خبرنگار ما مطرح نمود: یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کنیم دست کم دریافت کروناست. به محض اینکه نشانه های مربوط به فروکش کردن ویروس در سطح جامعه دیده می شود مردم به سرعت تمایل به این پیدا می کنند که به شرایط عادی کار و زندگی برگردند که همین مسئله سبب می شود موج کرونا دوباره برخیزد.

مردانی اضافه نمود: ویروس کرونا در بدن بسیاری از افراد منجر به تولید پادتن می شود و این باعث می شود که ابتلای آنها به کرونا در حد بسیار ناچیزی باشد. اکنون وضعیتی بحرانی بر سراسر جهان حاکم است. همه چیز باید جدی گرفته شود اما نکته مهم این است که بالاخره این دوره تمام می شود و امیدوارم بشر خیلی زودتر از حد تصور واکسن آن را دریافت کند.

این پزشک متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: واکسن کرونا کاملا جدی است و تلاش های زیادی بر روی آن اجرا شده است و امیدوارم به زودی به بازار جهانی عرضه شود.

وی تاکید کرد: میلیون ها مبتلا در کشور وجود دارند و بخش عمده این افراد ناقلان بدون علامت هستند و به همین دلیل بسیاری از موارد ابتلا به این دلیل است که فرد خبر نداشته ناقل است و اطرافیان او نیز گمان نمی کردند که او ناقل باشد.

دکتر مردانی بیان داشت: افرادی که به دلیل ابتلا در قرنطینه هستند باید حساسیت فوق العاده بالایی در رابطه با افرادی که با آنها زندگی می کنند داشته باشند. بهتر است این افراد در یک اتاق حضور داشته باشند و تا جایی که امکان دارد از آن خارج نشوند. قدرت انتقال ویروس فراتر از حد انتظار است و نسبت به چند ماه گذشته این سرعت انتقال 9 الی 10 برابر بیشتر شده است.

وی اعلام نمود: ما فعلا در حال زندگی کردن با کرونا هستیم و باید خودمان را به شرایط موجود وفق دهیم. رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باعث می شود تا خطر ابتلا به کرونا تا 90 درصد کاهش یابد. به این حرف ها که کرونا در جامعه کمرنگ شده و نرخ مرگ و میر پایین آمده اصلا توجهی نکنید و سفت و سخت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1526

به "قدرت انتقال ویروس فراتر از حد تصور است ، میلیون ها مبتلا در کشور وجود دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت انتقال ویروس فراتر از حد تصور است ، میلیون ها مبتلا در کشور وجود دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید