100 جایگاه تک سکوی سوخت در تهران احداث می شود

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تعداد جایگاه های عرضه بنزین و سی ان جی در کشور را 6 هزار و 500 باب اظهار داشت و گفت: یکصد جایگاه تک سکوی سی ان جی و سوخت مایع به جایگاه های سوخت تهران اضافه می شود.

100 جایگاه تک سکوی سوخت در تهران احداث می شود

به گزارش خبرنگاران از وزارت نفت، کرامت ویس کرمی درباره نیاز کشور به ویژه کلان شهرها به جایگاه سوخت سی ان جی اضافه کرد: پراکندگی 6 هزار و 500 جایگاه سی ان جی و بنزین با توجه به میزان مصرف در هر شهر و استانی متفاوت است.

وی درباره کافی بودن جایگاه های عرضه سی ان جی برای افزایش توزیع این سوخت پاک در کشور تأکید کرد: در کلان شهرهایی مانند تهران نیاز به افزایش تعداد جایگاه ها داریم، اما شهرستان های اطراف تهران از این نظر تکمیل هستند و نیاز بیشتری ندارند.

ویس کرمی توضیح داد: کار مطالعاتی و برنامه ریزی در حال انجام است تا شهرها و کلان شهرهایی که نیاز به جایگاه سوخت دارند، شناسایی شوند و نسبت به احداث جایگاه اقدام کنیم.

وی گفت: برای نمونه کلان شهری مانند تهران 200 جایگاه سوخت سی ان جی دارد و باز هم نیاز به افزایش است که پیش بینی شده اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره موانع یا ضرورت ها برای افزایش تعداد جایگاه های سوخت اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای احداث جایگاه های سوخت باید به طور حتم در حوزه شهری باشد و شهرداری آن را اختصاص دهد.

ویس کرمی اضافه کرد: تأیید دستگاه های ذی ربط مثل محیط زیست نیاز است و باید بررسی های زیست محیطی روی آن زمین ها انجام شود.

وی تأکید کرد: جایگاه موردنظر باید به طور حتم استانداردهای فنی و ایمنی به ویژه زیست محیطی را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درخصوص میزان صرفه جویی در مصرف بنزین با طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروها توضیح داد: اگر تبدیل ناوگان یک میلیون و 460 هزار خودرو عمومی محقق شود، روزانه 12 میلیون مترمکعب به مصرف سی ان جی اضافه و در حقیقت 12 میلیون لیتر از مصرف بنزین کاسته می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1378

به "100 جایگاه تک سکوی سوخت در تهران احداث می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 جایگاه تک سکوی سوخت در تهران احداث می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید